سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
رئیس دادگستری خراسان جنوبی

حوزه/ رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان این‌که زنگ خطر آسیب‌های اجتماعی به صدا درآمده است،گفت: سازمان‌های مردم‌ نهاد (سمن‌ها) از ظرفیت‌های موجود در کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از بیرجند،حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، عصر پنجشنبه در دیدار مدیر امور شعب بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌های خراسان‌جنوبی با بیان این‌که سازمان‌های مردم نهاد نظام پنهان و پشتوانه ارتقای سلامت اجتماعی هستند، اظهار کرد: اعضای این نهادهای داوطلب به دلیل مستقل بودن از دولت، صدای مردم نامیده می‌شوند.

وی با تاکید بر این‌که انقلاب ایران مبتنی بر مشارکت مردم و شعارهای انقلابی نیز برخاسته از بطن جامعه است، تصریح کرد: برکسی پوشیده نیست که آحاد مردم با حضور پرشور خود در شکل گیری و تداوم نظام نقش دارند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان این‌که قوه قضائیه در آستانه یک تحول قرار دارد، متذکر شد: این بدان معنی است که براساس چارچوب ها و اصولی که این قوه پایه گذاری شده، خلاءها و اشکالات خود را ردیابی می کند و در راستای رفع این چالش‌ها برنامه ریزی می‌نماید، تا به سمت وضعیت مطلوب حرکت کند.

استفاده از ظرفیت ها مردم تنها راه تحول در جامعه است
حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: برای دست یابی به تحول راهی جز این نیست، که به ظرفیت های مردمی متوسل شود و با مردم صادقانه و شفاف رفتار کرده و از ظرفیت های مردمی استفاده کرد، تا شتاب منطقی را در برنامه های تحولی به دست بیاوریم.

وی ضمن تاکید بر لزوم ارتباط بیشتر سازمان‌های مردم نهاد و از جمله بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها به عنوان یکی از سمن‌های با عملکرد درخشان با دادگستری خراسان‌جنوبی، یادآور شد: در سال جاری دعاوی مربوط به اختلافات خانوادگی بیش از ۹ هزار پرونده در استان جز دومین دعاوی حقوقی است که متأسفانه این دعاوی نسبت به سال ۹۷ حدود ۱۵ درصد رشد داشته و پیش بینی می‌شود طی سال جاری نیز ۱۵ درصد رشد داشته باشد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی ضمن اشاره به این مهم که زنگ خطر اختلافات خانوادگی در استان به صدا درآمده است، اذعان داشت: اولین علت اختلافات خانوادگی اعتیاد است؛ عدم درآمد کافی در خانواده، مسائل ناموسی و خیانت، عدم مسئولیت پذیری زوج در تأمین نفقه، عدم برخورداری از مهارت‌های زندگی، دخالت دیگران، طلاق عاطفی و ازدواج مجدد از جمله بیشترین دلایل اختلافات خانوادگی است که نیازمند چاره اندیشی است.

حجت الاسلام حمیدی با بیان این‌که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه فعلی تبدیل به معضل اساسی شده است، ابراز کرد:در این زمینه،نیازمند انجام اقدامات اورژانسی هستیم و بایستی سریعا وارد انجام اقدامات عملیاتی شویم.

وی تاکید کرد: در راستای رسیدن به این مهم، نیازمند همکاری و همراهی دستگاه قضایی، دستگاه‌های فرهنگی و همچنین روحانیت هستیم و باید بدانیم که کوچکترین قصور و کم‌کاری در این خصوص می‌تواند منجر به ضربات جبران‌ناپذیری بر پیکره اجتماع گردد.

بیش از ۲ هزار سبد غذایی بین مهرجویان بنیاد آبشار عاطفه‌ها در سرتا سر استان خراسان‌جنوبی توزیع شده است
وحیده بزرگر، مدیر امور شعب بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌های خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه، گفت:با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اصل"محرومیت‌زدایی"،از ابتدای ماه رمضان تاکنون، بیش از ۲ هزار سبد غذایی بین مهرجویان بنیاد آبشار عاطفه‌ها در سرتا سر استان خراسان‌جنوبی توزیع شده است.
وی از وجود تعداد ۱۴ شعبه فعال این بنیاد خیریه در سرتاسر خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: ارزش غذایی بسته‌های فوق بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان بوده است.

مدیر امور شعب بنیاد خیریه خراسان‌جنوبی ضمن اشاره به برنامه"رزمایش ملی آل یاسین"، تصریح کرد:در ماه مبارک رمضان تعداد ۷۰۰ پک غذایی کامل از قرارگاه محرومیت‌زدایی کشور به بنیاد آبشار عاطفه‌های خراسان‌جنوبی ارسال و توزیع شده است و در حال حاضر نیز ۸۰۰ پک غذایی کامل در این زمینه آماده توزیع است.

بزرگر ادامه داد: دفتر محرومیت‌زدایی کشور، تعداد ۱۳ استان محروم و کم‌برخوردار کشور را تحت حمایت قرار داده است و چندین تن مواد غذایی به بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌های خراسان‌جنوبی در این خصوص ارسال شده و مابقی مواد غذایی مذکور با کمک خیرین و نیک‌اندیشان اهدا شده است.

وی با بیان این‌که ظرف هفته آینده شعبه جهیزیه، درمان و ایتام بنیاد آبشار عاطفه‌ها در شهرستان بیرجند راه‌اندازی می‌شود، ابراز کرد: از ابتدای ماه رمضان مقداری کمک نقدی به این بنیاد خیریه انجام شده است و با برنامه رزمایش ملی تصمیم گرفتیم که بسته‌های غذایی جامع‌ و کامل‌تری به مهرجویان و نیازمندان اهدا کنیم.

مدیر امور شعب بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌های خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که در سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیون تومان کمک نقدی به شعبات خیریه سرتاسر استان از طرف امور شعب تزریق شده است، عنوان کرد: در مدت مذکور همچنین بیش از ۳۰۰۰ پک کامل لوازم التحریر نیز به شعبات آبشار عاطفه‌های خراسان‌جنوبی جهت توزیع در بین دانش‌آموزان نیازمند سطح استان، اهدا شده است.

انتهای پیام14

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha