پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه اردبیل

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: اگر از روز اول مسکن مهر مدیریت می‌شد و به منازل خالی مالیات وضع می‌شد، امروز وضعیت مسکن این‌گونه نبود و مجلس و دولت باید با جدیت برای مدیریت مسکن وارد عمل شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به اهمیت حج از دیدگاه دین، اظهار داشت: حج برای وحدت مسلمین است اما امروز متاسفانه امروز مدیریت آن به دست آل سعود افتاده است که خودشان عامل اختلاف در جهان اسلام هستند.

وی ادامه داد: ولایت عامل قبولی حج است و چون آل سعود بهره‌ای از ولایت ندارد شعارهای استکبارستیزی قرآن را شعارهای جاهلیت عنوان می‌کند.

امام جمعه اردبیل در خطبه دوم با تقدیر از خیرین گفت: اقدامات خیرین در مورد ساخت منازل برای فقرا و نیازمندان قابل تقدیر است که اخیرا هم ساخت ۱۴۴ منزل نیازمندان شروع شده است.

وی با انتقاد از سیاست‌های دولت در مدیریت مسکن افزود: در مورد مسکن باید دولت و مجلس به صورت جدی وارد عمل شوند و اگر از روز اول مسکن مهر مدیریت می‌شد و بر منازل و مسکن.های اضافی مالیات وضع می‌شد، امروز وضعیت اینگونه نبود و وضع مالیات به مسکن‌های خالی هم به نفع مردم است و هم به نفع دولت.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: طبق تحقیقات انجام شده به یقین عرض می‌کنم، تعداد مسکن و واحدهای مسکونی در ایران بیشتر از تعداد خانواده‌ها است و باید دولت به گونه‌ای مدیریت کند که نگهداری منازل خالی و ثروت، هزینه دار باشد و این ثروت‌ها وارد بازار و چرخه تولید گردد.

وی ادامه داد: مشکل مسکن با یک طرح و لایحه قابل حل است و مجلس باید جلوی قیمت کاذب مسکن را با تصویب‌ها بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی به اختلافات جان بولتون و ترامپ اشاره کرد و بیان داشت: جان بولتون یک جنایتکار جنگی است و زمانی که در کنار ترامپ بود مدام او را علیه ایران بر می‌انگیخت و به جنگ با ایران تشویق می‌کرد و امروز کتابی علیه ترامپ نوشته و رئیس جمهور آمریکا او را دروغ‌گو خطاب کرده و این در حالی است که زمانی خودش همه رفتارهای خود را با دستورات بولتون تنظیم می‌کرد.

وی با تاکید بر این‌که تحریم ایران از سوی آمریکا کار ساز نیست اضافه کرد: آمریکایی‌ها می‌دانند که ملت ایران اهل تسلیم نیستند و ملت با بصیر ایران تمام نقشه‌های دشمن را می‌شناسند و به همین دلیل هم مسئولین آمریکایی به دنبال مذاکره با ایران هستند و ما با تجربه دیدیم که خضوع در مقابل دشمن و همکاری با شیطان بزرگ فایده‌ای ندارد و دشمن به دنبال خلع سلاح کردن مردم ایران و از بین بردن هویت کشور است.

خطیب نماز جمعه اردبیل افزود: در هر برهه‌ای که با آمریکایی‌ها همکاری کردیم جواب عکس داده، در دهه‌های گذشته با آن‌ها همکاری کردیم محکوم به محور شرارت شدیم و در این دولت هم نهایت همکاری با آژانش صورت گرفت و آنها علیه ایران بیانیه صادر کردند.

وی در واکنش به افزایش قیمت‌ها همزمان با افزایش قیمت دلار گفت: خیلی از محصولاتی که قیمتشان افزایش یافته ربطی به دلار ندارند و تولید داخل هستند و افرادی که همزمان با افزایش قیمت دلار قیمت محصولات بی‌ارتباط با دلار را افزایش می‌دهند حیوان درنده هستند و دولت باید با آن‌ها برخورد کند.

وی با تسلیت شهادت شهید بهشتی و همراهان وی تصریح کرد: دهه‌ شصت دهه جنایت و ترور بوده است و انقلاب،روحانیت و مردم ایران هزینه زیادی برای این انقلاب دادند و منافقین در دهه شصت بیش از ۱۷ هزار نفر از روحانیون، دانشجویان، دانش آموزان، کارگران، کشاورزان، وزرا، ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، روسای قوای قضائیه و مجریه و کسبه و دیگر مردم را ترور کردند و بیش از ۲۵ هزار نفر از مردم عراق را هم ترور کردند و باعث تاسف است که پارلمان اروپا و کنگره و سنای آمریکا اسم این گروه تروریستی را از لیست‌های تروریستی خود خارج کردند و امروز به صراحت بیان می‌کنند که به دنبال تامین امنیت این گروه تروریستی و جنایتکار است.

امام جمعه اردبیل گفت: سازمان‌های بین‌المللی چشم خود را بر روی جنابت دولت آمریکا علیه شهروندان خود، بسته و این جنایات را نادیده می‌گیرند و علیه جمهوری اسلامی ایران بیانیه صادر می‌کنند.

وی در پایان با بیان اینکه سال‌هاست پژاک و پ ک ک در کشورهای ایران و ترکیه با حمایت اسرائیل دست به ترور می‌زند و وقتی جمهوری اسلامی علیه آن‌ها اقدام می‌کند صدای دولت سعودی در حمایت از آنها بلند می‌شود در حالی که خودشان هشت سال است در یمن دست به قتل عام و تجاوز می‌زنند و علی رغم محکومیت این جنایات از سوی سازمان‌های بین‌المللی، باز هم دست بردار نیستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha