جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ تقدیر از اعضای سابق شورای عالی حوزه های علمیه

حوزه/ رئیس جامعة المصطفی العالمیه گفت: سعی کرده ایم نظام سنتی آموزش حوزوی را تحت عنوان «نظام سطوح» در المصطفی حفظ کنیم، طی سالهای اخیر نسبت به تقویت و گسترش این شیوه آموزشی تأکید و پیگیری های زیادی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی عصر جمعه ششم تیرماه طی سخنانی در جمع اعضای شورای عالی و جامعه مدرسین حوزه های علمیه اظهار کرد: نهادی که امروز به عنوان جامعه المصطفی از آن یاد می شود در حقیقت خلف مجموعه هایی است که از ابتدای انقلاب  اسلامی تا به امروز با عناوین مختلف  تطور و تکامل پیدا کرده است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اشاره ای به این سیر داشته باشیم در شهریور سال ۵۸ تحت عنوان شورای سرپرستی طلاب غیرایرانی این مجموعه شکل گرفت و در سال ۶۴ و رسماً در اوایل سال ۶۵ تحت عنوان «مرکز جهانی علوم اسلامی» در داخل کشور فعالیت خود را ادامه داد و از سال ۶۹ مجموعه دیگری که بخش برون مرزی این فعالیت شمرده می شد با عنوان «سازمان مدراس و حوزه های علمیه خارج از کشور» شکل گرفت و در نهایت در سال ۸۶ این دو مجموعه با هم تلفیق شدند و به عنوان جامعه المصطفی العالمیه، نام گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی افزود: جامعه المصطفی در واقع یک نهاد علمی آموزشی و پژوهشی است که البته کارهای تبلیغی و فرهنگی هم انجام می دهد، ولی کارکرد اصلی جامعه المصطفی  به عنوان یک دانشگاه ، کارکرد آموزشی و پژوهشی است.

استاد جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد:  المصطفی تلاش کرده است با استفاده از تجربه ها و سنت های  حوزه ای و بهره گیری از قالب های نو و جدید آموزشی  الگویی تازه ارائه کند.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی اضافه کرد: کوشیده ایم رشته ها، مقاطع تحصیلی و مدارک المصطفی قالبی استاندارد و شناخته شده برای مراکز  علمی داشته باشد تا در فضای بین المللی فرصت های حضور  بیشتری برای دانش آموختگان ما فراهم شود.

وی تصریح کرد: البته سعی کرده ایم نظام سنتی و آموزش حوزه ای هم تحت عنوان «نظام سطوح» حفظ شود و مخصوصا طی سالهای اخیر  در این خصوص تاکید و پیگیری های زیادی صورت گرفته است. نظام سطوح در المصطفی به ویژه برای  برخی از ملیت هایی که نظام سنتی روحانیت و حوزه های علمیه در آنجا ریشه دار است مانند پاکستان، هندوستان و افغانستان و سایر ملیت هایی که به این سنت نزدیک هستند مطلوبیت بیشتری دارد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha