پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سیماسادات لاری

حوزه/ سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توصیه‌ها از روز اول و حتی قبل از ورود بیماری ناشی از ویروس کرونا به ایران، رعایت بهداشت، شست و شوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک بوده و همچنان این موضوع در ایران و جهان اولویت و توصیه اصلی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دکتر سیماسادات لاری گفت: روند بیماری کووید ۱۹ در ماه‌های اخیر تغییر محسوس و متفاوتی نداشته، اما مهم‌ترین نکته درباره این بیماری این است که بدانیم یک بیماری نوپدید و دانسته‌های ما درباره آن بسیار کمتر از نادانسته‌هاست. ایران نیز مانند همه کشورهای جهان در شرایط مختلفی با این ویروس مواجه شد و به مرور مسائل و جزئیات بسیاری درباره آن شفاف شد.

وی ادامه داد: به طور مثال در اسفند، بحث از دست دادن بویایی و چشایی توسط بسیاری از افراد مطرح شد، اما کسی این موضوع را هنوز جزو علائم بیماری نمی‌دانست و به مرور این موضوع هم اثبات شد که یکی از علائم بیماری کووید ۱۹ است، بنابراین می‌توان گفت که هرچه پیش می‌رویم، نکات بیشتری درباره کووید ۱۹ می‌فهمیم و به همان میزان راه‌های مقابله، پیشگیری و درمان نیز طراحی و اجرا می‌شود.

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچ توصیه‌ای به جز رعایت بهداشت و استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری در مورد کرونا مؤثر نیست؛ این موضوع در ایران و جهان اثبات شده است.

دکتر لاری گفت: برخی توصیه‌های غیرعلمی در فضای مجازی از جمله خوردن برخی مواد غذایی مشخص را معرفی می‌کنند که مبنای علمی ندارد. بهتر است مردم به توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توجه کنند و از تمام گروه‌های غذایی استفاده شود و افراد سبک زندگی خود را بر روال کرونا بچینند و به سلامت خود و خانواده‌شان بیشتر از گذشته توجه داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha