شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اسماعیل تدینی سمنان

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: دانش آموزان ۱۴۷ مدرسه استان از اقدام خیرخواهانه واقفان خیراندیش در خصوص وقف اموال خود بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سطح استان سمنان، ۱۱ مدرسه عرصه و اعیان وقفی، ۱۳۵ مدرسه که عرصه آنها وقفی و یک مدرسه که اعیان آن وقفی است وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: از این تعداد، ۵ مدرسه عرصه و اعیان وقف در شهرستان شاهرود، ۳ مدرسه عرصه و اعیان وقف در شهرستان سمنان وجود دارد و شهرستان‌های سرخه و مهدیشهر و بخش بسطام نیز هرکدام دارای یک باب مدرسه عرصه و اعیان وقف هستند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان شاهرود ۶۲ مدرسه با عرصه وقفی وجود دارد، افزود: در شهرستان دامغان ۱۷ مدرسه، در سمنان ۱۲ مدرسه، در بخش بسطام ۱۷ مدرسه و در شهرستان مهدیشهر ۹ مدرسه با عرصه وقفی وجود دارد.

حجت‌الاسلام‌ تدینی شمار مدارس با عرصه وقفی در شهرستان سرخه را ۵ باب اعلام و خاطرنشان کرد: سه باب مدرسه با عرصه وقفی در شهرستان گرمسار وجود دارد و شهرستان‌های آرادان و میامی هر یک دارای دو باب مدرسه با عرصه موقوفه می‌باشند.

وی گفت: این آمار گویای این مهم است که از دیرباز وقف در خدمت علم و دانش قرار داشته و افراد زیادی را در دامن خود پرورش داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: با توجه به اهمیت مقوله علم و دانش، ایجاد موقوفات با کاربری آموزشی همواره یکی از دغدغه‌های ما در اداره کل اوقاف و امور خیریه بوده و یکی از مسائلی است که به‌عنوان نیازهای روز استان در وقف جدید به خیرین جهت وقف اموال خود به‌عنوان مشاوره بیان می‌شود.

وی تصریح کرد: سه تن از کارشناسان موسسه مدارس وقف کشور جهت شرکشی از امروز وارد استان شده و در حال بازدید و بازرسی از مدارس وقفی سطح استان هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha