چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
علی بخشی

حوزه/ ‌مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان گفت: متأسفانه در جامعه جایگاه قلم و اندیشه جا نیفتاده و آن طور که باید ارج نهاده نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام حمید علی بخشی، صبح امروز در  نشست جمعی از مسئولین نشریات تاکستان با اشاره به آیه «ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ؛ سوگند به قلم و آنچه نویسند» به اهمیت قلم در قرآن پرداخت و گفت: به برکت همین قلم پر توان فرهیختگان، اساتید و در مجموع اهل قلم است که تاریخ و هر آن چیزی که در زمره آن جای می گیرد زنده نگه داشته می شود.

مدیر مدرسه علمیه تاکستان افزود: به واسطه قلم است که روشنگری افکار صورت می گیرد و دست اندرکان عرصه قلم باید بیش از پیش حرمت آن را با نوشته های خود در نشریات حفظ کنند.

وی ادامه داد: به وسیله قلم است که تمامی تجربیات، درس ها، آموخته ها، دانش، غم ها و شادی ها به نسلهای بعد منتقل می شود و نسل های آینده از معرفت و اندیشه گذشتگان درس می گیرند.

حجت الاسلام علی بخشی عنوان کرد: متأسفانه در جامعه جایگاه قلم و اندیشه جا نیفتاده و آن طور که باید ارج نهاده نشده است.

وی ادامه داد: جایگاه و نقش قلم به اندازه تاریخ تفکر و فرهنگ بشری است و هرگاه ما می خواهیم سخنی از تمدن و فرهنگ بیان کنیم به جایگاه و نقش و اهمیت آن پی میبریم و از نقش و تأثیرگذاری آن سخن می گوییم.

مدیر مدرسه علمیه تاکستان بیان کرد: ارزش قلم همیشه و در هر عصری نمایان است، به شرطی که قلم در دست افرادی باشد که به اعتبار قلم ارج داده و از قلم در راه خدمت به خلق، استفاده کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha