چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بدحجابی

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: برخی مواقع تصور می‌شود که حجاب مربوط به بحث خانواده نیست، این درصورتی است که بر اساس آمار مرکز سلامت در سال ۱۳۹۴، عامل ۵۷ درصد طلاق‌های قانونی کشور به دلیل نارضایتی‌های جنسی است.

 محمود تعجبی، دکترای علوم تربیتی و عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، مهم‌ترین فلسفه ضرورت حجاب را تحکیم خانواده دانست و اظهار کرد: خانواده اولین و مهم‌ترین نهاد اجتماعی یک جامعه به شمار می‌آید؛ خانواده مرکز عشق و امید و تحقق آرزوهای شیرین جوانان و بهترین و گرم‌ترین کانون تربیت و پرورش فرزندان است.

وی ادامه داد: تحکیم خانواده که بر اساس محبت، همدلی و دلسوزی همسران استوار می‌شود از مهم‌ترین مسائل خانوادگی به شمار می‌رود. ساختن جامعه‌ای سالم وخوشبخت بدون داشتن خانواده‌های محکم و استوار و صمیمی هرگز ممکن نیست.

تعجبی بیان کرد: بی‌تردید حجاب از مؤثرترین عوامل تحکیم روابط خانوادگی و بی‌حجابی از مخرب‌ترین عوامل تزلزل خانواده است.

وی افزود: حجاب و پوشش باعث می‌شود تا زن از نگاه‌های آلوده مردان هوس‌باز و گرفتار شدن به دام عشق‌های زودگذر محفوظ بماند و منحصر به همسر خود شده و به زندگی و خانواد وفادار باشد و نظام خانواده از خطرها و آسیب‌ها مصون بماند.

بدحجابی و بی‌حجابی درای آثار مخربی برای خانواده است

این استاد دانشگاه تشریح کرد: بدحجابی و بی‌حجابی درای آثار مخربی برای خانواده است، چراکه در چنین شرایطی مردان با تجه به غریزه تنوع‌طلبی و زیباخواهی خود به دنبال لذت‌جویی از زنانی که ابایی از جلوه‌گری ندارند، باشند، درنتیجه از عشق و علاقه وی نسبت به همسرش کاهش می‌یابد، زیرا بخش عمده‌ای از علاقه مرد به همسرش از ناحیه نیازهای جنسی تأمین می‌شود لذا این کاهش علاقه موجب کج‌خلقی، بهانه‌گیری و بی‌میلی در همراهی با همسر، سردی روابط خانوادگی می‌شود.

تعجبی اذعان کرد: معمولا گفته‌ می‌شود در کشورهای غربی حجاب اجباری نیست و دارای وضعیت خوبی در سطح جامعه هستند، اما درحقیقت وضعیت خوبی ندارند، چراکه خانواده در آنجا متزلزل شده است.

وی با تأکید بر اینکه حجاب آمده تا از خانواده حمایت کند، گفت: لذا هنگامی که در جامعه‌ای که بی‌حجابی و بی‌حیایی رخ می‌دهد اتفاقی که می‌افتد این است که اولین ضربه را خانواده خواهد دید.

۵۷ درصد طلاق ها ناشی از  نارضایتی جنسی است

استاد دانشگاه بوعلی‌سینا عنوان کرد: برای دفاع از حجاب در مجامع مختلف موضع برتر از آن ما است، چراکه موضع ما دفاع از خانواده است و هیچ آدم عاقلی مخالف این امر نیست؛ برخی از مواقع تصور می‌شود که حجاب مربوط به بحث خانواده نیست، این درصورتی است که بر اساس آمار مرکز سلامت در سال ۱۳۹۴، عامل ۵۷ درصد طلاق‌های قانونی کشور به دلیل نارضایتی‌های جنسی است.

وی ادامه داد: بی‌حجابی در سطح جامعه باعث سرد شدن و ایجاد نارضایتی فرد از حلال خود می‌شود، چراکه در صورت مشاهده ظاهر افراد و پرداختن به  این خیال که مرغ همسایه غاز است،‌ از واقعیت دور می‌شود، لذا فرد در روابط خود با همسرش دچار نارضایتی جنسی می‌شود و این موضوع بسیار واضح است و نیاز به پیچدگی ندارد.

برای حفظ خانواده، حجاب ضروری است

وی با بیان اینکه برای حفظ خانواده لازم است که در جامعه حجاب وجود داشته باشد، گفت: در شرایط گسترش بی‌حجابی در سطح جامعه پسران مجرد نیز با دیدن مناظر شهوت‌انگیز، نیاز جنسی خود را تأمین می‌کنند و به راحتی تن به تعهدات زندگی مشترک نمی‌دهند.

تعجبی تصریح کرد: وقتی زنان و دختران بدون پیمان همسرداری و تعهدات شرعی و قانونی، خود را در معرض نگاه‌های جوانان قرار می‌دهند، در دام آنها گرفتار خواهند شد و به رایگان به آنها می‌رسند. در این صورت دختران و پسران با بهانه‌های مختلف ازدوج خود را به تأخیر می‌اندازند که علاوه بر مشکلات اقتصادی و تحصیلی، تقوای جنسی را به خطر می‌اندازند که آتش همه این مشکلات علاوه بر خود پسران، دامن دختران، جامعه و خانواده را می‌سوزاند.

 استاد دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: لازمه زندگی مشترک گذشت، قبول مسئولیت، مهرورزی و محبت انسانی است، نه مکانی برای تصاحب محبت همه زنان و نه مجالی برای جلب توجه همه مردان است.

بی‌بند و باری بنیاد خانواده را متلاشی می‌کند

تعجبی اذعان کرد: بی‌بند و باری در پوشش، بی‌بند و باری در تحریک است و بی‌بند و باری در تحریک، بنیاد خانواده را متلاشی می‌کند و موجب طلاق و جدایی برای رهایی از اسارت همدیگر است و  طلاق گاهی باعث محرومیت فرزندان از نعمت وجود مادر می‌شود.

وی اضافه کرد: در موارد بسیاری با وجود مادر شدن نیازهای عاطفی فرد برآورده نمی‌شود، چراکه شوق خودنمایی گاهی زن را از مقام مادر یا یک همسر شایسته فرود می‌آورد و عواطف مادری را در او می‌میراند.

تعجبی تأکید کرد: کم نیستند مادرانی که به دلیل حفظ زیبایی ظاهری، کودکان خود را از طبیعی‌ترین حقوقشان یعنی تغذیه با شیر مادر محروم می‌کنند یا ساعت‌ها کودک را در خانه یا مهد رها کرده و در خیابان‌ها مشغول خودنمایی هستند.

وی افزود: حجاب زن و پایبندی به حدود شرعی آن موجب افزایش جاذبه و محبت بین زن و شوهر و اختصاص یافتن استمتاعات و التذاذهای جنسی به محیط خانواده می‌شود و در این شرایط محیطی سالم و پر عطوفت برای پرورش فرزندان ایجاد شده و در نهایت عاملی برای استحکام خانواده خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha