پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام بزرگیان ، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ با اعلام معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان، دوره‌های تخصصی غیرحضوری طلاب و روحانیون در فصل تابستان، به‌صورت سراسری برای کلیه حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، در خصوص برگزاری دوره‌های تخصصی ویژه طلاب و روحانیون، اظهارداشت: در روزهای قبل، بنا بر این بود که دوره صرفاً برای طلاب خوزستانی اجرا شود، اما با تصمیم کارگروه اجرایی، مقرر شد که دوره مذکور برای طلاب سراسر کشور به‌صورت غیرحضوری برگزار شود.

وی با بیان اینکه در این دوره از اساتید مطرح کشوری استفاده می‌شود، گفت: محتوایی که قرار است در این دوره از سوی اساتید ارائه شود به‌صورت اختصاصی بوده و قرار نیست از مطالب آرشیوی استفاده شود.

حجت‌الاسلام بزرگیان، با بیان اینکه این دوره‌های تخصصی در سطح مقدمات برگزار می‌شود، افزود: إن‌شاءالله پس از برگزاری مرحله مقدماتی، دوره تکمیلی آن نیز برگزار می‌شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه دوره‌های تخصصی طلاب و روحانیون در برگیرنده سه حوزه «شناختی و بینشی»، «ارزشی و اخلاقی» و «رفتاری و مهارتی» است، گفت: در دوره آشنایی با مهدویت و ولایت‌فقیه «مسائل معرفتی»، در دوره مهارت‌های ترک گناه در اسلام «مسائل اخلاقی» و در دوره‌های تربیت نوجوان، اصول فرزند پروری، تندخوانی و مهارت‌های بیان تفسیر نیز «مسائل رفتاری و مهارتی» مورد توجه قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام بزرگیان، در پایان با اشاره به طراحی «سامانه اینترنتی» برای اجرای این دوره‌های تخصصی، افزود: إن‌شاءالله قرار است در پایان دوره به شرکت‌کنندگان مدرک پایان دوره نیز ارائه شود.

وی در پایان اظهارداشت: این دوره‌ها بسته کاملی برای اوقات فراغت طلاب و روحانیون در ایام تابستان بوده و إن‌شاءالله به تقویت مبانی دینی شرکت‌کنندگان منجر خواهد شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha