جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/امام جمعه یزد ماسک زدن در شرایط کرونایی را از نمونه دفع ضرر دانست و گفت: اگر کسی احتمال می دهد که با نزدن ماسک خودش و یا دیگران مبتلا می شوند، باید به عنوان یک احتمال شرعی و برای دفع ضرر که واجب است، ماسک بزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، در خطبه های امروز نماز جمعه شهر یزد با بیان این که باید همیشه به یاد خدا باشیم و بدانیم که هر حادثه ای بدون اراده خداوند محال است، اظهار کرد: مسئله احسان و نیوکاری بسیار اهمیت دارد و آیات قرآنی زیادی در مورد آن وجود دارد. 

امام جمعه یزد اذعان کرد: در شرایط شیوع ویروس کرونا مردم در راستای اجرای مواسات و احسان در کشور بسیار از خودگذشتگی کرده و کار بزرگی انجام دادند که در تمام دنیا بی نظیر بود. ملت ما در دنیا درخشید چون پیرو اهل بیت(ع) و ولایت بوده و علی رغم خواسته دشمنان که خواستار قرار گرفتن مردم در تنگنا بودند، ملت ایران تسلیم نشده و به لطف خدا و هدایت های رهبری در شرایط کرونا مقاومت کردند.

آیت الله ناصری یزدی با بیان اینکه ما در کشور فرصت های زیادی داریم، افزود: یکی از فرصت ها سرمایه های مردمی بود که توانستیم به لطف خدا در زمینه تولید اقلام مورد نیاز مقابله با کرونا کشور را تأمین کرده و حتی صادر کننده اقلام هم باشیم. 

وی تصریح کرد: یکی از نمونه های مواسات در شرایط شیوع کرونا استفاده از ماسک برای قطع زنجیره انتقال ویروس است که اگر کسی احتمال می دهد با نزدن ماسک خودش یا دیگران مبتلا می شوند، باید به عنوان یک احتمال شرعی و جهت دفع ضرر که واجب است، ماسک بزند. 

امام جمعه یزد ادامه داد: ما توانستیم تاکنون در بخش سیاسی با وجود درایت های رهبری و صبوری و مقاومت مردم در برابر تمام توطئه های آمریکا در سوریه، عراق، لبنان، تخریب و هجوم به کشور خودمان و ... ایستادگی کنیم و تمام تیرهای دشمن به سنگ خورد. 

نماینده ولی فقیه در یزد افزود: یکی از فرصت ها و سرمایه های ارزنده در کشور، جوانان و نخبگان هستند که می توان با بهره گیری از این سرمایه انسانی، کشور را به خوبی مدیریت کرد. ما در ایران کمبود ثروت نداریم، اما باید توانیم این ثروت و سرمایه را مدیریت کنیم. 

آیت الله ناصری یزدی  با بیان اینکه توطئه ها علیه ایران همچنان ادامه دارد، اذعان کرد: برخی افراد برای حب ریاست، فساد و فحشا به کشورهایی همچون آمریکا، اسرائیل و عبستان وابسته شده و حاضرند علیه کشور خود دسیسه و جاسوسی کنند که یکی از روش های آنان، تخریب ارزش های اسلامی، ولایت و رهبری در فضای مجازی است. 

وی  با بیان اینکه تهدیدهایی نیز در کشور وجود دارد، تأکید کرد: دشمن هرگز دست از دشمنی با ما برنداشته و نمی خواهد ایرانی آزاد، پیشرفته و دارای استقلال را بپذیرد، اما ملت ایران ۴۰ سال است که مقاومت کرده و بعد از این نیز اگر دولتمردان مدیریت داشته و از خود ضعف نشان ندهند، در تدبیر امور اقتصادی جدیدت بیشتری به خرج دهند و امور را به افراد متخصص بسپارند، مقاومت ملت ایران شکستنی نیست. 

امام جمعه یزد با بیان اینکه این روزها دشمنان در فضای مجازی ستون خیمه انقلاب یعنی مقام معظم رهبری را هدف قرار داده و می خواهد اقتدار رهبری را با دروغ پردازی های خود بشکنند، گفت: اگر ما از فرصت ها استفاده کرده و با یک بصیرت بزرگ تهدیدهای دشمنان را بشناسیم، هرگز دشمنان به اهداف شوم خود نمی رسند. 

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: در اثر اشتباهات برخی مسئولین و زیاده خواهی برخی سرمایه داران، گرانی هایی بر ملت ایران تحمیل شده است که به مسئولین هشدار داده شده تا آن را سریع تر حل کنند، زیرا تحملش برای مردم سخت است، اما در عین حال نباید این مسائل باعث شود که دشمنان از موقعیت سو استفاده کرده و تلاش هایی که برای به ثمر نشستن این نظام و انقلاب انجام شده، نادیده گرفته شود. 

وی در خاتمه با بیان اینکه این روزها تخریب های رسانه ای علیه کشور و مسئولین نظام چندین برابر شده است، تأکید کرد: درست است که در حال حاضر شرایط زندگی برای مردم سخت و دشوار شده است، اما مردم نیز خود باید به فکر یکدیگر بوده و در این وضعیت گران فروشی نکنند و اقلامی را که به آن نیاز ضروری ندارند، خریداری نکنند.  

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha