سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امامم جمعه آوج

حوزه/ امام جمعه شهرستان آوج گفت: برای نهادینه شدن فرهنگ حجاب در جامعه باید همه زمینه ها فراهم وتمام نهادها باید به شیوه ای عمل کنند که عفت وحیا در جامعه ارتقاء یابد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام سیدضیاء الدین هاشمی، عصر یکشنبه در نشست عفاف و حجاب، در شهرستان آوج، گفت: فرهنگ سازی مطلوب در زمینه رعایت حجاب و عفاف و مبارزه با بدحجابی در جامعه باید مورد توجه جدی مسئولان مربیان وخانواده ها قرار گیرد.

وی افزود: نهادینه شدن این فرهنگ غنی موجب حفظ حرمت اشخاص و جامعه می شود، چرا که حیاء مهمترین رکن ترویج فرهنگ عفاف وحجاب در جامعه است.

تولیت مدرسه علمیه آوج تصریح کرد: رعایت عفاف و حجاب تضمین کننده سلامت جامعه است و توجه به این فریضه مهم سبب حفاظت ارزش وجودی زنان در جامعه می شود، لذا همه مردم و مسئولین باید توان خود را برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف وحجاب در جامعه به کار گیرند.

وی ادامه داد: اگر احساس می کنیم پوششی که مدنظر اسلام و رسول خدا (ص) بوده میان مسلمانان رعایت نمی شود، زنگ خطری برای عفت و حیای جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام هاشمی عنوان کرد: رعایت حجاب و عفاف از سوی افراد در جامعه اسلامی از ضروریات است و امروز ما می بینیم به دلایل مختلف همچون تهاجم فرهنگی دشمن  رشد ارتباطات و گسترش ماهواره و اینترنت، تا حدود زیادی مسئله حجاب دچار آسیب شده که باید هوشیار باشیم.

امام جمعه آوج عنوان کرد: عفاف مهمترین ویژگی زن مسلمان است و خدای متعال بارها در قرآن مجید به اهمیت عفت زنان مسلمان تأکید کرده و حفظ پاکدامنی را از مهمترین ویژگی آنها دانسته است.

وی عنوان کرد: برای نهادینه شدن فرهنگ حجاب در جامعه باید همه زمینه ها فراهم و تمام نهادها به شیوه ای عمل کنند که عفت و حیاء را در جامعه ارتقاء ببخشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha