سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مسابقه

حوزه/ حجت الاسلام کریمی گفت: ثبت نام طرح مطالعاتی تفسیر قرآن کریم ویژه طلاب و خانواده آنها با هدف ارتقای سطح فرهنگ قرآنی، اسلامی و اعتلای اخلاق و ایمان دینی از ۲۶تیرماه لغایت ۳۰ مرداد ماه آغاز شد.

حجت الاسلام حمید کریمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اصفهان، پیرامون آخرین برنامه واحد قرآن و تهذیب حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: برگزاری مسابقه تفسیر قرآن کریم طلاب و فضلای حوزه  علمیه استان اصفهان، از جمله برنامه های دیرپای حوزه علمیه اصفهان است.

وی بیان کرد: این قبیل برنامه ها در حوزه ترویج آموزه های دینی و قرآنی به منظور فراهم آوردن زمینه هایی جهت انس بیش از پیش طلاب با مصحف انسان ساز قرآن کریم و مفاهیم تعالی بخش آن و همچنین نشر و بسط فضای معنوی و عطرآگین قرآن در محیط حوزه و خانواده طلاب همواره مورد اهتمام متصدیان ومسئولین فرهنگی حوزه های علمیه بوده است.

مسئول واحد قرآن و تهذیب حوزه علمیه اصفهان در تشریح اهداف برگزاری این مسابقه تصریح کرد: ارتقای سطح فرهنگ قرآنی، اسلامی و اعتلای اخلاق و ایمان دینی در حوزه های علمیه، ایجاد انس و الفت بیش از پیش طلاب با قرآن کریم و مفاهیم والای آن، تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی در حوزه های علمیه  سراسر استان، ارج نهادن به فعالیت های قرآنی و تشویق نخبگان قرآنی حوزه های علمیه و شناسایی و معرفی استعدادهای برجسته قرآنی طلاب به مسئولین حوزه وجامعه قرآنی از جمله اهداف برگزاری این مسابقه است.

وی در توضیح  شرایط شرکت در مسابقه افزود: در این مسابقه طلاب حوزه های علمیه کشور، طلاب جامعه المصطفی (صلی الله علیه و آله ) و خانواده طلاب(همسران و فرزندان) می توانند شرکت کنند، طلاب باید دارای شماره پرونده فعال باشند و همسران و فرزندان طلاب باید شماره پرونده همسر یا یکی از والدین خود را  در زمان ثبت نام وارد نمایند.

حجت الاسلام کریمی خاطرنشان کرد: زمان ثبت نام از ۲۶ تیرماه لغایت ۳۰ مرداد سال جاری است، لازم به ذکر است متسابقین در زمان ثبت نام به اختیار خود یکی از تفاسیر نمونه و نور را انتخاب نمایند، تعداد سوالات برای طلاب ۵۰ سوال (مدت زمان پاسخگویی ۶۰دقیقه)- و خانواده طلاب ۴۰ (مدت زمان پاسخگویی ۵۰دقیقه)- فرزندان طلاب ۳۰ سوال(مدت زمان پاسخگویی ۴۰دقیقه) است.

وی یادآور شد: آزمون به صورت آزمایشی در تاریخ۲۷ شهریور از ساعت ۸ الی ۱۳ و آزمون اصلی در تاریخ ۳۱ شهریور از ساعت ۸ الی ۱۳ برگزار می شود.

 منابع آزمون:

هر مقطع به اختیار یکی از تفاسیر نمونه یا نور را انتخاب نمایند

جوایز:

 قید قرعه به ۱۱۴ نفر در هر مقطع اهدا می شود

ردیف

شرکت کننده

تعداد سوال

منبع

۱

طلاب

۵۰ سوال تستی ( مجازی و چهارگزینه ای)

جزء ۲۹ و ۳۰ از تفسیر نمونه، آیت الله مکارم حفظه الله

۲

جزء ۲۹ و ۳۰ از تفسیر نور، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی زید عزه

۳

همسران و فرزندان بالای ۱۵ سال

۴۰ سوال تستی( مجازی و چهارگزینه ای)

سوره نوراز تفسیر نمونه، آیت الله مکارم حفظه الله

۴

سوره نور از تفسیر نور، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی زید عزه

۵

فرزندان زیر ۱۵ سال

۳۰ سوال تستی(مجازی و چهارگزینه ای)

سوره لقمان از تفسیر نمونه، آیت الله مکارم حفظه الله

۶

سوره لقمان از تفسیر نور، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی زید عزه

ردیف

مقطع

منبع

زمان آزمون

جوایز

۱

طلاب

جزء۲۹ و ۳۰ از تفسیر نمونه یا نور

۳۱ شهریور

۱۱۴ جایزه ۵ میلیون ریالی

۲

همسران و فرزندان بالای ۱۵ سال

سوره نور از تفسیر نمونه یا نور

۳۱ شهریور

۱۱۴ جایزه ۴ میلیون ریالی

۳

فرزندان زیر ۱۵ سال

سوره لقمان از تفسیر نمونه یا نور

۳۱ شهریور

۱۱۴ جایزه ۳ میلیون ریالی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha