چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شورای نظارت بر انتخابات

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس گفت: درست است که تایید صلاحیت های کاندیداها به شورای نگهبان محول شده، اما رسالت اصلی این نیست، اگر چه بسیار مهم و حائز اهمیت است، آن چیزی که موجب شده شورای نگهبان رکن نظام شناخته شود بحث تایید مصوبات مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسمین محمد استوار میمندی عصر امروز در دیدار سرپرست هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در فارس، با اشاره به اینکه تضمین کننده حفظ شریعت، ولایت فقیه و شورای نگهبان است، اظهار داشت: فقیه، به دلیل اینکه بنا است شریعت ناب را پیاده کند، ولایت پیدا کرده است.

وی در ادامه به رسالت های شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: درست است که تایید صلاحیت های کاندیداها به شورای نگهبان محول شده، اما رسالت اصلی این  نیست، اگر چه بسیار مهم و حائز اهمیت است، آن چیزی که موجب شده شورای نگهبان رکن نظام شناخته شود بحث تایید مصوبات مجلس شورای اسلامی است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس تصریح کرد: مرحوم شیخ فضل الله نوری نیز به دنبال تشکیل شورای نگهبان بود البته گاهی ادبیات ها نیز تفاوت دارد؛ آیت الله شب زنده دار فرمودند که خدمت مقام معظم رهبری عرض کردم چه طور امکان داشت ما نیز مدل شورای نگهبان را تکثیر می کردیم به شورا های شهر و روستا، بسیاری از شکایت هایی که به دیوان عالی می رسد از مصوبات شوراها و شهرداری است و پس از بررسی می شاهده می کنیم که بسیاری از آنان خلاف شرع بین است.

وی اضافه کرد: همانطور که مجلس شوری اسلامی نهادی به عنوان شورای نگهبان دارد که از مصوبات مراقبت می کند تا خلاف شرع نباشد، لااقل هر استان نیز باید یک شورا داشته باشند تا مصوبات شوراهای اسلامی شهر را نظارت کنند، مقام معظم رهبری فرمودند بر این مورد رضایت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha