پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
هلال احمر

حوزه/ با حضور رئیس جمعیت هلال احمر از سامانه فراخوان عملیات در قالب اپلیکیشن آلارم رسان( فراخوان امدادگران در سریعترین زمان با کمترین خطا) رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، صبح امروز و در با حضور دکتر همتی در استان قم از سامانه فراخوان عملیات در قالب اپلیکیشن آلارم رسان( فراخوان امدادگران در سریعترین زمان با کمترین خطا) رونمایی شد.

در فرآیند فراخوان تیم های عملیاتی امداد و نجات، امدادگران و نجاتگران در مواقع بحران، حوادث بزرگ و کوچک در مراکز کنترل و هماهنگی عملیات، اپراتورها و کارشناسان امداد از روش های قدیم تماس تلفنی استفاده می کنند که این روش بسیار وقت گیر و دارای هزینه های بالایی از لحاظ مالی و زمانی است. اما اپلیکیشن پیام آلارم رسان قابلیت تماس با ۱۰۰ امدادگر در هر ثانیه را دارد.

در طراحی و تولید اپلیکیشن آلارم رسان به نکات مهمی چون سیستم عامل اندروید ۴ به بالا، حجم کم اپلیکیشن، مصرف بسیار پایین باطری،  محیط ساده، پویا و کاربر پسند، کار کردن با همه اپراتور ها شامل ایرانسل، همراه اول، رایتل و شاتل، به صدا در آمدن گوشی در تمامی حالت های بی صدا، ویبره و صدای کم زنگ، توجه شده است.

در این اپلیکیشن سعی شده در صورت برقرار بودن بستر مخابراتی در کمتر از ۵ تا ۱۰ دقیقه به ۴ هزار امدادگر، نجاتگر و پرسنل فراخوان عملیاتی ارسال و بازخورد حضور آن را هم به صورت اتوماتیک و آنلاین دریافت کند.

این اپلیکیشن قابلیت ارسال انواع آلارم ها از جمله هشدار قرمز(زنگ به صورت ممتد باشد و قطع نشود)، هشدار نارنجی(۲۵ ثانیه)، هشدار زرد(۱۵ ثانیه)، هشدار هواشناسی(۱۵ ثانیه)، پیام صوتی(۵ ثانیه)، پیام های عمومی( ۵ ثانیه) را دارد.البته در وضعیت هواشناسی سیستم این قابلیت را دارد که ارسال پیامک برای اپراتور غیرفعال و پیام فقط به صورت اینترنتی ارسال شود تا هزینه ارسال کاهش یابد.

️رونمایی از تجهیزات جدید مرکز کنترل و هماهنگی عملیات قم

 با هزینه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ۱۰ عدد تلویزیون، ۳ عدد پرینتر، ۳ عدد لپ تاپ، ۵ عدد سیستم‌های دسکتاپ، یک عدد تلفن ماهواره‌ای ثریا، ۲ عدد تلفن voip، دوربین ویدئوکنفرانس و تجهیزات شبکه خریداری شده است.

آغاز عملیات عمرانی احداث سایت ارتباطات رادیویی در ارتفاعات کمرکوه 

همچنین در ادامه به صورت ویدئو کنفرانس عملیات عمرانی احداث سایت ارتباطات رادیویی در ارتفاعات کمرکوه انجام شد. این سایت به عنوان نخستین سایت رادیویی مستقل جمعیت هلال احمر استان قم و در استراتژیک ترین نقطه استان احداث می شود.

هدف از عملیات عمرانی احداث سایت ارتباطات رادیویی در ارتفاعات کمرکوه، ارتقاء سیستم ارتباطات استان،به حداقل رساندن نقاط کور ارتباطی در سطح استان، توانایی ارتباط با استان های همجوار به خصوص استان تهران به عنوان معین منطقه ۲۰ حوادث شهر تهران بوده و هزینه اجرای این پروژه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

احداث دومین پایگاه امدادونجات در آزادراه قمگرمسار

دومین پایگاه امدادونجات آزادراه قم–گرمسار به همت حسن آقاجانی خیر نیکوکار قمی در مساحتی بالغ بر ۲ هزار مترمربع و بر اساس  نقشه ابلاغی سازمان امداد و نجات احداث می شود. این پایگاه در کیلومتر ۳۴ آزاد راه قم – گرمسار و در مدت زمان یک سال ساخته خواهد شد. در حال حاضر امدادگران این پایگاه در کانکس اسکان داشته و به ارائه خدمت می پردازند.

تفاهم نامه احداث سومین پایگاه امداد و نجات در آزاد راه قم – تهران منعقد شد

این تفاهم نامه برای ساختمانی به مساحت ۲۵۰ مترمربع و براساس نقشه ابلاغی سازمان امداد و نجات به همت خیرین منعقد شده است. این پایگاه در کیلومتر ۱۰ اتوبان تهران - قم و برای ارائه خدمات امداد و نجات به مصدومان ناشی از حوادث جاده ای احداث می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha