سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله عفیف نابلسی از علمای لبنان

حوزه/ آیت الله عفیف نابلسی از علمای لبنان گفت: در نبرد نظامی، در فرهنگ و اخلاق و ارزش ها، در کشاورزی، صنعت و شاخه های علوم مختلف نیازمند مقاومت هستیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله عفیف نابلسی از علمای لبنان در پیامی به مناسبت عید قربان گفت: آنچه بر سر امت ما آمده تنها به خاطر هوس های حکام و افراد نیست، بلکه به خطر روند طولانی عقب ماندگی تمدنی، انحراف اخلاقی، فروپاشی اجتماعی و تحجر دینی است که همگی ما را یک زیر تازیانه مهاجمان و ارزش های آنان قرار می دهد.

وی ادامه داد: بدین صورت وضع به گونه ای شد که نه قدرتی داشتیم که با عزّت، حاکمیت و اقتدار کشورمان را منسجم کند و نه دانشی داشتیم که ما را در مسیر پیشرفت و رقابت تمدنی قرار دهد، به همین خاطر کشورمان گرفتار جنگ ها، کشتار و فتنه ها شد و ملت ها غرق در کینه ها  و تعصبات طایفه ای و مذهبی شد.

آیت الله نابلسی اشاره کرد: این روز ها با سخت ترین و دشوار ترین تحریم های مالی و محاصره اقتصادی دست و پنجه نرم می کنیم و هدف از این تحریم ها این است که ما تسلیم دیکته ها و شرایط آمریکا شویم تا بعد از آن بر باقی ماند ثروت های ما و دین و اخلاق و هویت ما مسلط شوند.

وی با بیان اینکه بخشی از ملت ها از ترس از دست دادن میز و تاج و تخت خود با شتاب تسلیم شدند، گفت: تا کی وضعیت به اینطوری باقی می ماند؟ تا کی در زیر این گنبد مبارک به کرامت انسانی بی احترامی می شود؟ تا کی سرقت ثروت ها یا نابودی آن توسط مفسدان ادامه می یابد؟ تا مستکبران به خودکامگی خود و تحقیر ملت های امت ما ادامه می دهند؟

این عالم لبنانی تصریح کرد: تا زمانی که کاری برای بازگشت به وحدت، قدرت و ادیان آسمانی و توحیدی اصیل انجام ندهیم، ضعف عمیق تر شده و خواری و ذلّت در فرهنگ و رفتار های ما تقویت خواهد شد، لذا همیشه به تحکیم اندیشه مقاومت در تمامی ابعاد زندگی دعوت کرده و می کنیم.

آیت الله نابلسی بیان داشت: در نبرد نظامی، در فرهنگ و اخلاق و ارزش ها، در کشاورزی، صنعت و شاخه های علوم مختلف نیازمند مقاومت هستیم. مقاومت زندگی امت ماست. مقاومت تنها راه برای امت و تنها راه رهایی، عزّت، آزادی، کرامت و پیروزی است. تا زمانی که این اندیشه در بین ما تقویت نشود، متفرق و از هم گسسته خواهیم شد و اگر شهادت را به عنوان آرزو طلب نکنیم، شکست تا ابد با ما همراه خواهد بود.

 وی در پایان گفت: در این عید که خداوند آن را برای تجدید پیمان با او قرار داده، تمامی انسان های این منطقه و جهان را به رهایی از قید ترس و توهمات و بازگشت به سوی خداوند متعال که به عدالت، احسان و نهی از فحشا و منکر دستور داده، دعوت می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha