شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حاج ابوالقاسم

حوزه/عضو خبرگان رهبری گفت: روز عرفه یکی از بهترین فرصت ها به منظور دعا در درگاه الهی به منظور حل مشکلات جامعه به خصوص مشکلات برآمده از کروناست.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: همه مؤمنین و مؤمنات ضمن بهره گیری حداکثری از این فرصت کم نظیر معنوی، در حق همدیگر دعا کرده و به خصوص از خدای متعال بخواهند که به حق این روز مهم و به حق سیدالشهدا(ع)، بلاها و گرفتاری های اخیر به واسطه ویروس منحوس کرونا از کشور و همه جوامع انسانی دفع شود.

وی افزود: امام سجاد(ع) در جایی می فرمایند که روز عرفه، روزی است که در آن تنها باید به درگاه خدا پناه برد و حاجت از باریتعالی خواست و اهمیت این روز نشان می دهد که چقدر دارای عظمت و فضیلت است، خاصه آن که در غروب این روز، دعای عرفه امام حسین(ع) قرائت می شود.

استاد حوزه علمیه قم همچنین گفت: در روز عرفه، ائمه اطهار(ع) و بزرگان ما چه در صحرای عرفات و چه سایر مکان ها به دعا و مناجات با خدای متعال مشغول بوده اند و دعای عرفه در همین روز انشا شده و از سوی سیدالشهدا(ع) در فضایی بسیار خاص و پرشور در صحرای عرفات خوانده شده است.

وی بیان داشت: البته امسال متأسفانه به جهت شرایط کرونایی که در عین حال گرفتاری های متعدد اقتصادی هم برای مردم ما به همراه داشته، محدودیت های زیادی برای قرائت این دعا در جمع های پرشور ایجاد شده، اما با این حال مردم نباید از اهمیت قرائت این دعا غافل شوند، چه آن که بی گمان، یکی از بهترین راه ها برای ایجاد آرامش روحی و نیز درخواست برای حل مشکلات و دعا و مناجات با خدا، همین روز عرفه است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha