دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام احسان فرد آقایی

حوزه/ حجت‌الاسلام فردآقایی، گفت: با توجه به ضرورت پیگیری مشکلات فرهنگی مناطق حاشیه‌ای شهرها و سکونت‌گاه‌های غیررسمی اطراف شهرستان‌ها، در راستای کم کردن ضریب آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در این مناطق، طرح «حمایت از فعالیت‌های فرهنگی پایگاه‌های اجتماعی» در خوزستان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام احسان فردآقایی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، با اشاره به اجرای طرح «حمایت از فعالیت‌های فرهنگی پایگاه‌های اجتماعی»، اظهارداشت: با توجه به ضرورت پیگیری مشکلات فرهنگی مناطق حاشیه‌ای شهرها و سکونت‌گاه‌های غیررسمی اطراف شهرستان‌ها، در راستای کم کردن ضریب آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در این مناطق، از ابتدای امسال طرحی تحت عنوان «حمایت از فعالیت‌های فرهنگی پایگاه‌های اجتماعی» در اداره کل تبلیغات اسلامی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به شیوه اجرای این طرح، گفت: طرح مذکور در تمامی شهرستان‌های استان برگزار می‌شود که تعداد ۵۵ منطقه و سکونت‌گاه غیررسمی و حاشیه‌ای در این خصوص احصاء و مشکلات آن‌ها جمع آوری شده است.

حجت‌الاسلام فردآقایی اضافه کرد: همچنین به مبلغین و ائمه جماعات مساجد این مناطق جهت همکاری در این طرح فراخوان داده شده و طی یک پروسه جذب و گزینش، ضمن توجیه و تبیین اهداف مورد نظر، تأکید شد تا نسبت به موضوعات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی مناطق محل خدمتشان ایفای نقش جدی‌تری داشته باشند.

 وی با بیان اینکه فعالیت‌های مجریان این طرح از ماه‌های رجب و شعبان آغاز شده و در این مدت کوتاه تأثیرگذاری مطلوبی را در زمینه فعالیت‌های فرهنگی به ارمغان آورده است، تصریح کرد: ما معتقدیم هر امام جماعت در زیست‌بوم فرهنگی محل تبلیغ خود می‌بایست یک کنشگر فعال فرهنگی در منطقه باشد و علاوه بر اقامه نماز جماعت باید نسبت به مقولات مختلفی که آن منطقه را با خود درگیر کرده نیز دغدغه مند بوده و احساس مسئولیت داشته باشد.

 معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان؛ اضافه کرد: معضلاتی از قبیل اعتیاد، آب شرب، محرومیت‌زدایی از مردم آن منطقه و رسیدگی به معیشت آن‌ها از جمله مواردی است که انتظار می‌رود ائمه جماعات با کنشگری که از خود به وجود می‌آورد و در فضایی کاملاً جهادی بتواند با ارتباط‌گیری با همه مسئولینی که در رفع محرومیت‌های آن منطقه دخیل هستند، وارد تعامل شده و مشکلات محله و مرکز فرهنگی مورد نظر را برطرف نماید.

 حجت‌الاسلام فردآقایی در پایان با بیان اینکه طرح مذکور نمونه احیای کارکرد اصلی مسجد در هر محله خواهد بود، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح به مدت ۲ سال ادامه خواهد داشت و در این فاصله سعی داریم مساجد هدف، نسبت به موضوعات فرهنگی، نیازهای مالی و مشکلات سخت‌افزاری نسبت به گذشته اندکی توانمندتر شده و بعد از ۲ سال این طرح را در نقاط دیگری ادامه دهیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha