جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 912245
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۹
پیام حج

در سالروز حج خونین برگزاری مهمترین مجمع هر ساله مسلمانان تحت‌الشعاع انتشار یک ویروس همه‌گیر قرار گرفت؛ اما کرونا مانع انتشار پیام سالانه آیت‌الله خامنه‌ای نشد. پیامی که درست در سی و چهارمین سالروز حج خونین یعنی نهم مرداد رسانه‌ای شد.

پیام حج، سنت امام خمینی رحمه‌الله از سال‌های ابتدایی انقلاب است که تا امروز فراموش نشده و مواضع جمهوری اسلامی در قبال مسائل دنیای اسلام را طرح می‌کند. وحدت دنیای اسلام، برائت از مشرکین، مراقبت از به دست فراموشی سپردن مسئله فلسطین، مبارزه با جاهلیت مدرن و توجه به فرصت انس و خلوت با پروردگار همواره مورد تأکید امام خمینی رحمه‌الله و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بوده است.

اشاره رهبر انقلاب به مسئله فروپاشی تمدنی غرب یادآور این نکته بود که حج تنها جنبه عبادی ندارد. دفاع از مظلوم سیاست همیشگی جمهوری اسلامی است. یکی از جلوه‌های ایستادگی و پافشاری چهل ساله انقلاب اسلامی ایران در دفاع از فلسطین و تلاش برای دوام مقاومت در یمن و جانبداری از همه ستم‌دیدگان دنیا، در پیام حج رهبر انقلاب مشهود است: «غم و گرفتاری جوامع مسلمان را گرفتاری خود به شمار می‌آوریم و برای علاج آن تلاش میکنیم.»

پیام حج امسال که سی و دومین پیام رهبر به حجاج بیت‌الله الحرام است، با حمایت رهبر جهان اسلام از مظلومینی بسیار دورتر از مرزهای اسلامی به پایان رسید: «در قضایای کنونیِ آمریکا و حرکت ضدّ تبعیض نژادی در آن هم، موضع قاطع ما جانب‌داری از مردم و محکوم کردن رفتار قساوت‌آمیز دولت نژادپرست آن کشور است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha