یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی با تاکید بر اینکه کرونا نباید بهانه‌ای برای تعطیلی مساجد باشد، گفت: عده‌ای کرونا را بهانه کرده و مساجد را تعطیل کرده‌اند، در حالی که می‌توان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، نمازهای جماعت را اقامه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در مراسم روز جهانی مسجد که در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد،  اظهار داشت: با ورود ماه محرم‌الحرام عزاداری‌های امام حسین (ع) در جای و جای دنیا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: علامه امینی بیش از ۱۷ مجلس را در کتاب  «سیرتنا و سنتنا» آورده که رسول خدا (ص) برای امام حسین (ع) گریه کرده است و ائمه معصومین هم بعد از رسول خدا این راه را ادامه دادند و بعد از اهل بیت هم علما بیرق اباعبدالله را بلند کردند و امروز عاشورا در حال فتح دنیا است‌.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه بنابر روایات در آخر الزمان امام زمان (عج)‌ را هم با نام مبارک امام حسین می‌شناسند، اضافه کرد: انقلاب اسلامی به برکت قیام عاشورا تحقق یافت.

وی با تاکید بر هرچه باشکوهتر برگزار شدن عزاداری‌های امام حسین(ع)، ادامه داد:  باید همه دست به دست هم بدهیم و با رعایت موارد بهداشتی عزاداری‌های امام حسین(ع) را هر چه باشکوهتر برگزار کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به روز جهانی مسجد، بیان داشت: مسجد بزرگترین نعمت الهی برای مردم است و و باید همه برای ایجاد مساجد در تراز انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کرونا نباید بهانه‌ای برای تعطیلی مساجد باشد، افزود: عده‌ای کرونا را بهانه کرده و مساجد را تعطیل کرده‌اند، در حالی که می‌توان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، نمازهای جماعت را اقامه کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha