جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد در جمع کارکنان مرکز خدمات

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: یکی از مسائلی که در ایام شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) باید مورد توجه قرار گیرد و مایه عبرت شود این است که اگر می‌خواهید دچار پشیمانی نشوید باید در زندگی با مشعل عقل حرکت کنید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم قرائت زیارت عاشورا و عزاداری ابا عبدالله الحسین (علیه‌السلام) صبح امروز با رعایت کامل تمامی پروتکل‌های ابلاغی ستاد مبارزه با کرونا در محوطه ورودی مرکز خدمات در قم برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد در این مراسم با اشاره به آیاتی از سوره مؤمنون گفت: زمانی که انسان به پایان خط زندگی می‌رسد از خداوند می‌خواهد که فرصت دوباره‌ای به او داده شود تا به درستی زندگی کند ولی به انسان گفته می‌شود که فرصت او دیگر تمام شده است.

وی با بیان اینکه گذر عمر باید برای انسان عبرت باشد که در این دنیا ماندگار نیست، افزود: همه ستمگران عالم در پایان عمر آرزو می‌کنند که ای کاش در زندگی هیچ چیزی نداشته‌اند و به‌درستی زندگی می‌کردند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: یکی از مسائلی که در ایام شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) باید مورد توجه قرار گیرد و مایه عبرت شود این است که اگر می‌خواهید دچار پشیمانی نشوید باید در زندگی با مشعل عقل حرکت کنید.

وی تصریح کرد: بعد از مرگ معاویه، یزد به حاکم مدینه نامه نوشت و از مردم این شهر به ویژه حسین بن علی(ع)، عبدالله بن زبیر و عبدالله بن عمر بیعت خواست. عبدالله بن عمر در مدینه نبود و زبیر نیز شبانه فرار کرد و کسی که به دارالأماره آمد و ایستادگی کرد امام حسین(ع) بود.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد گفت: وقتی حاکم مدینه خبر مرگ معاویه و رسیدن قدرت به یزید را داد و بیعت خواست حضرت فرمودند که فاتحه اسلام خوانده شده است چراکه امروز یزید حاکم این مردم است.

وی ادامه داد: در بیانات امام حسین(ع) است که یزید فردی فاسد، شراب خوار، آدم کش و گناهکار است و چنین کسی شایسته عهده‌داری رهبری امت نیست.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: امام حسین(ع) در مدینه فرمودند که با خود عهد کرده‌ام که در برابر ستمگران کرنش نکنم و تا پایان نیز این عهد را حفظ کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha