جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حدائق

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حدائق مدرسه علمیه منصوریه را شناسنامه تشیع مردم فارس دانست و گفت: این مدرسه درگذر تاریخ منشأ برکاتی بوده و ۶۰۰ سال سابقه علمی دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا، حدائق شامگاه چهارشنبه در نشست صمیمی رئیس سازمان تبلیغات کشور با جمعی از مبلغین قرارگاه تبلیغی عمار که در مدرسه علمیه منصوریه برگزار شد، مدرسه علمیه منصوریه را یکی از ذخایر استان فارس دانست و اظهار داشت: بیش از ۶۰۰ سال سابقه تعلیم و تدریس این مدرسه است.

وی با تصریح اینکه ملاصدرا، ملأ محسن فیض، صاحب حدائق، سید نعمت‌الله جزائری، سید ماجد بحرانی در این مدرسه علمیه مشغول تحصیل بوده‌اند، اضافه کرد: بسیاری از علمای معاصر ازجمله آیت‌الله حائری امام‌جمعه فقید شیراز و آیت‌الله ملک حسینی نیز در همین مدرسه مشغول تحصیل بوده‌اند.

تولیت مدرسه علمیه منصوریه شیراز عنوان کرد: آیت‌الله ایمانی(ره) می‌فرمود که شناسنامه تشیع مردم فارس مدرسه علمیه منصوریه است، این مدرسه درگذر تاریخ منشأ برکاتی بوده و مرکب از چهار فضا است؛ بیش از ۲۰۰ طلبه در این مدرسه مشغول تحصیل بودند، سال گذشته در تمام سطوح دروس تدریس می‌شد، اما امسال که مرکز مدریت سطوح را طبقه‌بندی کرده‌اند، سطح دو، سه و خارج در این مدرسه برگزار می‌شود.

توزیع ۵ هزار بسته معیشتی

حجت‌الاسلام حمیدرضا حدائق، مسئول قرارگاه تبلیغی عمار نیز در ادامه این نشست در خصوص فعالیت‌های مبلغین این قرارگاه، اظهار داشت: گروه فرهنگی، تبلیغی و جهادی عمار به‌حسب دغدغه‌ای که مسئول مدرسه منصوریه داشتند از سال ۹۳ با مبلغین جوان مدرسه شکل گرفت.

وی بابیان اینکه ارتباط جوان با مبلغان باید مستقیم باشد، افزود: رویکرد قرارگاه به این شکل است که در مساجد کانون‌های فرهنگی را راه‌اندازی کنیم، ازاین‌رو مبلغان در مساجد ورود کردند و نوجوانانی را جذب کرده و فعالیت‌های خود را آغاز کردند، با توجه به تقاضایی که از اطراف شیراز داشتیم و با حمایت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی تبلیغ هفتگی نیز به قرارگاه اضافه شد.

مدیر مدرسه علمیه منصوریه مطرح کرد: مبلغین قرارگاه تبلیغی عمار در روستاها و مناطق محروم، فعالیت‌هایی بسیاری نظیر بیان احکام، تصحیح حمد و سوره، قرائت قرآن کریم، سخنرانی و در بعد جهادی نیز ساخت سرویس‌های بهداشتی و حمام، ترمیم مساجد و خانه‌ها را انجام می‌دهند.

وی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مجالس تبلیغی، طلاب مبلغ در فضای مجازی و تبلیغ چهره به چهره فعالیت‌های خود را ادامه دادند و فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با کمک‌های مؤمنان، قرارگاه عمار نیز باهمت خیرین تاکنون پنج مرحله تهیه و توزیع بسته‌ های معیشتی انجام‌ داده، درواقع تاکنون ۵ هزار بسته معیشتی را میان نیازمندان توزیع کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام حدائق تأکید کرد: اهدای ۴۵۰ میلیون تومان به خانواده‌های نیازمند ازجمله دیگر فعالیت‌هایی بوده که در ایام کرونا انجام‌شده است؛ توزیع نان، طبخ غذای گرم و ضدعفونی معابر و مساجد ازجمله دیگر این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha