جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد گفت: اگر در کربلا نبودیم تا امام حسین (ع) را یاری کنیم اما در این انقلاب بزرگ که ادامه راه حسین (ع) است، خون‌ها و جوان‌ها دادیم و به امام حسین (ع) گفتیم که خوبان عالم راه تو را زنده کرده، هدف تو را به دنیا اعلام کرده و این انقلاب را یاری کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، شامگاه جمعه در جمع عزاداران حسینی، اظهار کرد: محرم و عاشورا، مجالس عزاداری، اشک‌ها ریختن‌ها، دل سوختن‌ها و نشان دادن ارادت‌ها به ساحت مقدس اباعبدالله (ع) بی‌جواب نمی‌ماند، چراکه حزن بر اهل‌بیت (ع) عبادت است و ما باید قدر این مراسم و روزهای سال را بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: محرم و صفر جان ما را طراوت بخشیده و ما را به خداوند متصل می‌کند؛ به‌گونه‌ای که جان ما را منبع انوار الهی کرده و سبب تربیت و تکامل ما می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اگر در کربلا نبودیم تا امام حسین (ع) را یاری کنیم، اما در این انقلاب بزرگ که ادامه راه حسین (ع) است، خون‌ها و جوان‌ها دادیم و به امام حسین (ع) گفتیم که خوبان عالم راه تو را زنده کرده، هدف تو را به دنیا اعلام کردند و در مسیر راه تو این انقلاب را یاری کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: امروز ملت ما از کربلا درس آزادگی عزت و افتخار آموخته است.

شهید رجایی و باهنر ولایت باور و ولایت محور بودند

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دولت و سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر، افزود: در هشتم شهریور دو همراه و همکار و یار امام؛ شهیدان رجایی و باهنر در آتش خشم منافقان سوختند.

وی اضافه کرد: شهید رجایی و باهنر دو انسان خالص و مخلص انقلابی و جهادی و دو یار وفادار امام بودند که دشمن آن‌ها را در یک روز و یک لحظه از ما گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: دشمنان و منافقان خیال می‌کردند با این ترورها و از بین بردن یاران امام، انقلاب را از بین می‌برند ولی کور خواندند و این درخت تنومند شد، به‌گونه‌ای که امروز بیش از چهار دهه از عمر آن گذشته است.

وی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر شیفته خدمت بودند نه تشنه قدرت، اظهار کرد: خداوند زمینه خدمت را برای این دو بزرگوار فراهم کرد؛ زیرا وقتی جوهر کار انسان بر اخلاص باشد خدا انسان را بلند و بلندآوازه می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: این دو در زندگی خود تجملاتی و تشریفاتی نبودند و وقتی شهید رجایی رئیس‌جمهور شد دستور داد اقلام لوکس را از ادارات و وزارت خانه‌ها جمع کنند.

وی با بیان اینکه این دو شهید اهل عمل و اقدام بوده و اهل شعار بی‌عمل نبودند، ادامه داد: شهید رجایی در همان هفته‌های نخست ریاست جمهوری به فکر مستضعفان بود و طرح شهید رجایی را پایه‌گذاری کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه شهیدان رجایی و باهنر ولایت باور و ولایت محور بودند و عقل مدیریتی آن‌ها بر علمشان می‌چربید، خاطرنشان کرد: شهید رجایی انسان خردمند و باهوشی بود که به‌خوبی در مقابل بنی‌صدر متکبر ایستادگی کرد.

مشی رهبری در تعامل با دولت‌ها بهترین شیوه مطالبه گری است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با هیئت دولت، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در هفته دولت سخنان و رهنمودهای مهمی به دولتمردان داشتند و البته گلایه‌هایی هم داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مشی مقام معظم رهبری حمایت از همه دولت‌ها است ولی چک سفید امضا به کسی نمی‌دهند، اظهار کرد: این روش مطالبه گری مقام معظم رهبری از دولتمردان شیوه خوبی است و باید مطالبه گران روش مطالبه گری را از رهبری یاد بگیرند.

وی افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب هم تأکید کردند دولتمردان باید در سال پایانی مراقب باشند بهتر کار کرده و به وعده‌های خود عمل کنند. ساخت ۶۰۰ هزار واحد مسکونی، برطرف کردن اشکالات نظام مالیاتی، جلوگیری از خام فروشی، برطرف کردن اشکالات نظام بانکی و ... ازجمله وعده‌های دولتمردان بود که باید به آن‌ها جامه عمل بپوشانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: تأکید دیگر مقام معظم رهبری خطاب به دولتمردان این بود که به این یک سال به عنوان وقت اضافی نگاه نکنند.

وی افزود: دولتمردان در سال پایانی، تولید را مدیریت کرده و به آن رونق و جهش دهند، از ورود کالاهای لوکس از کشورهای خارجی جلوگیری کرده و قاچاق را مدیریت کنند و از سوی دیگر تسهیلات بیشتری در اختیار تولیدگران گذاشته و سرمایه‌گذاری را آسان‌تر کنند تا از این طریق اقتصاد کشور رونق بیشتری بیابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha