چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
اراسته

حوزه / امام جمعه کاشان گفت: در نظام مهندسی و راه و شهرسازی قطعا باید اصالت، فرهنگ و پیشینه شهرها در نظر گرفته شود و متناسب با آن ساخت و ساز انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری   حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در دیدار با مدیران  اداره راه و شهرسازی کاشان، اظهار داشت: تردیدی نیست که ساخت و سازها باید متناسب با فرهنگ هر منطقه باشد، لذا کاشان با وجود پیشینه قوی در معماری سنتی باید مورد توجه قرار گرفته و مبلمان و ساخت و ساز خوبی متناسب با همین اقلیم و فرهنگ برای آن در نظر گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان، افزود: از مهندسین توقع می رود با توجه به اینکه خداوند دوست دارد که انسان‌ها کارشان را با استحکام و قوی انجام دهند.

آیت الله سلیمانی با تاکید بر توسعه و ایمنی  و دو بانده کردن  محورهای مواصلاتی پرتردد کاشان، گفت: از مسئولان راه و شهرسازی انتظار داریم  در حفظ  بافت های تاریخی بی نظیر کاشان بیش ازپیش تلاش کنند

نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید از اقدام به هنگام و شروع پروژه های مسکن ملی، افزود: ظرفیت سهمیه مسکن ملی شهرستان افزایش پیدا کند.

رییس اداره راه و شهرسازی کاشان نیز در این دیدار اظهار داشت: ۹۲۵ کیلومتر راه در شهرستان کاشان وجود دارد که چیزی حدود ۲۰ کیلومتر آن غیر آسفالت است.

مجتبی آراسته افزود: وظیفه نگهداری و مرمت راههای شهرستان به اداره راه و شهرسازی محول شده که طبق بررسی ها چندین راه اصلی نیاز به دوبانده شدن است و مرمت آسفالت دارد از جمله محور بادرود -کاشان که ۵۵ کیلومتر از این جاده متعلق به کاشان است و با توجه به اعتبار ملی اختصاص یافته به آن به زودی شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

وی همچنین یکی از راههای مهم را جاده کاشان- اردهال معرفی کرد که نیاز به نگهداری و زیر سازی و ایمن سازی پاهای موجود در آن را دارد، و گفت: کاشان- برزک و سرای موته که ۶۰ کیلومتر آن در حوزه این شهرستان است، ۲۵ کیلومتر آن دوبانده شده به زودی شاهد اجرای کامل آن خواهیم بود.

 رئیس اداره راه و شهر سازی، در حوزه مسکن ملی به ۷ شهر در منطقه اشاره کرد و تصریح کرد: شهرهای کامو چوگان، جوشقان قالی، برزک، نیاسر، قمصر، مشکات و کاشان نیاز به ۳۰۰۰ واحد مسکن دارد که به زودی با اجرای مسکن ملی در این زمینه اقدام می شود.

مهندس آراسته با اشاره به آزاد سازی زمینه‌ای  تصرف شده نیز افزود: ۲۸ هزار مترمربع از اراضی به ارزش بیش از ۱۲۷ میلیارد ریال مربوط به شهرستان کاشان و واقع در شهرهای "قمصر، کاشان، برزک و نیاسر" است که  با حضور عوامل یگان حفاظت اراضی استان از ید متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد و تمامی بناهای ایجاد شده بر روی این اراضی تخریب شد.

وی گفت: این زمین‌ها در چند روز گذشته با حضور عوامل یگان حفاظت اراضی از دست متصرفان خارج، به دولت بازگردانده و تمام ساخت و سازهای روی این زمین‌ها تخریب شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha