جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق از راه اندازی سامانه آموزش آنلاین و افتتاح رسمی سال تحصیلی حوزه علمیه استان تهران در روز چهارشنبه ۱۹ شهریور با سخنرانی آیت الله العظمی سبحانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، یکشنبه ۱۶ شهریور در جمع خبرنگاران گفت: حوزه علمیه تهران حوزه ای انقلابی و با بصیرت است و همه اتفاقات دنیای اسلام را رصد می کند و با تحلیل درست و به موقع به میدان می آید.

۲ هزار طلبه در میدان خدمت به مردم

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های جهادی حوزه تهران و طلاب و روحانیون استان در خدمت رسانی به مردم و بیماران کرونایی، افزود: حوزه علمیه تهران در زمان شیوع ویروس کرونا توانست با رعایت پروتکل های بهداشتی علمکرد قابل توجهی در فعالیت های حوزوی، برگزاری کلاس ها و برنامه ها و حضور جهادی ۲ هزار طلبه و  استاد در جبهه سلامت، آمادگی همه مدارسه استان به عنوان پایگاه سلامت و... از خود به یادگار بگذارد.

تدوین آیین نامه جامع آموزشی

مدیر حوزه علمیه تهران افزود: به دلیل اهمیت کار تحصیل طلاب و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، کارگروهی با حضور مسئولین آموزش و فنآوری، شورای معاونین و آموزش حوزه علمیه تهران برگزار و نهایتا آیین نامه فعالیت های جامع آموزشی حوزه استان تهران تدوین و به مدارس ابلاغ شد.

وی با بیان این که در تدوین آیین نامه جامع آموزشی، حفظ سلامت طلاب و اساتید، عمل به پروتکل های بهداشتی و حفظ شور و نشاط علمی مورد توجه قرار گرفت، اظهار کرد: برای عمل به این اصول، نیازمند برنامه ریزی و فعالیت جهادی است و معتقدیم برنامه ای که تدوین شده، می تواند الگویی برای سایر حوزه های علمیه باشد.

سامانه ای با امکان آموزش ۸ هزار طلبه

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در ادامه با اشاره به طراحی و راه اندازی سامانه آموزش آنلاین، گفت: این سامانه دارای قابلیت هایی همچون استفاده ۸ هزار طلبه، امکان برگزاری همزمان یک هزار کلاس به صورت تصویری، امکان حضور و غیاب طلاب و... است.

مدیر حوزه علمیه تهران با اشاره به تدوین آیین نامه آموزشی حوزه استان برای سال تحصیلی جدید، ادامه داد: برای ارتباط مستمر طلاب با اساتید و مدیر مدرسه، مقرر شده است هفته ای یک بار طلاب در مدرسه حضور پیدا کنند. همچنین برنامه هایی مانند برگزاری درس اخلاق هم با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا شود.

جزئیات افتتاحیه سال تحصیلی جدید

وی در ادامه، روز چهارشنبه ۱۹ شهریور از ساعت ۹ الی ۱۰:۳۰ را زمان برگزاری آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان تهران اعلام کرد و گفت: این مراسم با سخنرانی مرجع عالی قدر حضرت آیت الله سبحانی و با حضور رئیس و اعضای شورای حوزه علمیه تهران، مدیر و معاونان حوزه های برادران و خواهران استان برگزار می شود و از طریق سامانه https://howzeh.online هم قابل دریافت است.

۳۰ شهریور آخرین مهلت نقل و انتقال طلاب

مدیر حوزه علمیه استان تهران در پایان، فرصت نقل و انتقال طلاب استان را تا ۳۰ شهریور ماه اعلام کرد.
 

انتهای پیام ۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha