جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 918611
۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
زنان عاشورایی

حوزه/مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب کبری(س) یزد از برگزاری سلسله نشست های زنان عاشورایی خبر داد.

خانم اقدس السادات دهقان منشادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد،گفت: سلسله نشست‌های مجازی پژوهشی با موضوع «بررسی و تبیین زندگی نامه زنان عاشورایی» با هدف آشنایی طلاب، اساتید و کادر با زندگی ولایی زنان عاشورایی برگزار شد تا الگویی عملی درجهت ولایت مداری و محبت اهل بیت علیهم السلام قرار داده شوند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد درخصوص بانوانی که در این سلسله نشست ها مورد مطالعه و بررسی قرار گرفتند، افزود: عاشورا صرفا یک حادثه نیست که برای آن اقامه عزا شود، بلکه مکتب بزرگی است که باید از آن درس گرفت.

خانم دهقان منشادی تصریح کرد: محبت به همسر و فرزند  از شاخصه های زندگی حضرت رباب (س)به شمار می رود و ایشان یک الگوی منحصر به فرد برای بانوان هستند.

وی با برشمردن ویژگی های کم نظیر حضرت لیلا (س)، حضرت شهربانو (س) و فاطمه بنت الحسن همسر امام سجاد(ع) و ادب مثال زدنی حضرت ام البنین(س) به خاندان وحی به نقش برجسته مادر در تربیت  فرزند تأکید کرد.

 مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد در پایان تصریح کرد: باید این گونه فعالیت های پژوهشی در زمینه معرفی وآشنایی با الگو های تاریخی بیشتر انجام گیرد .

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha