جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه اردکان

حوزه/امام جمعه اردکان گفت: برای پاک شدن گناهان، شرط تأثیرگذاری گریه‌ها بر مصیبت امام حسین(ع) پذیرفتن ولایت امام است، یزیدیان گرچه نماز می‌خواندند، اما ولایت را قبول نداشتند؛ در حالی که با وارد شدن در دایره ولایت، نمازها و اشک ها قبول می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر، صبح امروز در جمع اساتید مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان با اشاره به لزوم  برپایی مجالس عزای ائمه اطهار( علیهم السلام) گفت: امام صادق (علیه السلام) فرمودند: که اگر کسی یاد ما را به دیگری بیان کند یا خودش از ما برای کسی یاد کند و از چشمش به اندازه بال مگس تر شود، خداوند او را می‌آمرزد.

وی اضافه کرد: از فواید برپایی مجالس عزا برای ائمه اطهار(علیهم السلام) آشنا شدن مردم با دین است و در زمانهای گذشته که صنعت چاپ نبود و مردم بی سواد بودند، برگزاری  چنین مراسم هایی در مساجد و تکایا باعث آشنایی مردم با اسلام و دین می‌شد.

حجت الاسلام و المسلمین شاکر اظهار کرد: ذکر صلوات، استغفار، نماز شب و گریه بر امام حسین (علیه السلام) در از بین بردن گناهان اثرگذار است اما قدرت پاک کنندگی گریه بر ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) همان طور که آیت الله بهجت در کتاب «رحمت واسعه» بدان اشاره می‌کند از همة آنها بیشتر است.

وی با بیان احادیثی در وصف عزاداری و گریه بر ائمه اطهار(علیهم السلام) به ویژه امام حسین(علیه السلام)، اظهار کرد: باید فضیلت گریه برای آن حضرت به مردم گفته شود و در کنار آن استثنائات را هم بیان کرد؛ همان گونه که در حدیث آمده  اگر شخصی بر امام حسین (علیه السلام) گریه کند که اشک بر گونه‌اش جاری شود، خداوند هر گناهی که انجام داده چه قلیل و چه کثیر، می‌بخشد ولی بیت المال استثناء شده است.

امام جمعه اردکان با اشاره به تاثیر گریه بر مصائب اهل بیت و به ویژه امام حسین(علیه السلام)، تصریح کرد: شرط تأثیرگذاری این گریه‌ها پذیرفتن ولایت است؛ یزیدیان هم نماز می‌خواندند، اما ولایت را قبول نداشتند؛ در حالی که با وارد شدن در دایره ولایت، نمازها و اشک ها قبول می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین شاکر  با بیان اینکه زنده نگه داشتن عاشورا، اسلام را زنده نگه می‌دارد، افزود: امام سجاد(علیه السلام)  به هر طریق و روشی که  اقتضا  آن زمان بود یاد عاشورا را زنده نگه می‌داشتند.

وی افزود: امام سجاد(ع)  روی نگین انگشتر خود نوشته بود «قاتل امام حسین(علیه السلام) شقی و خوار است» و ابزار دیگر ایشان دعا بود، در دعاهای ایشان زیاد ذکر صلوات استفاده می شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha