پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 918742
۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
بانوان طلبه

حوزه/ استاد حوزه علمیه تحصیل و تهذیب را از مهم‌ترین لوازم طلبگی دانست و گفت: تلاش برای تهذیب نفس طلاب را در امور درسی و اجتماعی موفق تر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در یزد، خانم رضیه دانشجو صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران سید الشهدا(ع) یزد، تحصیل و مطالعه را یکی از مهم ترین لوازم طلبگی دانست و افزود: از ضرورت های تحصیل این است که درس در اولویت و از واجبات باشد.

وی تصریح کرد: شناخت واجب و اولویت نیاز طلبه است تا در بین امور توازن برقرار کند مثلا اگر طلبه ای فهم دروس برایش دشوار است، بعد از گذشت مدتی به علت تعلق خاطر به دروس حوزه با آنها ارتباط مستقیم برقرار می کند و لذا فهم و درک آن بهتر صورت می گیرد.

استاد حوزه، دومین اسباب و لوازم طلبگی را تهذیب نفس معرفی کرد و افزود: یکی از آثار تهذیب نفس سکوت طلبه در موقعیت های  نیازمند سکوت است و عفو و گذشت او باید نسبت به عامه مردم بیشتر بوده  و توقعات نابجا از دیگران نداشته باشد.

وی ادامه داد: طلاب باید تحصیل و تهذیب را  با هم کسب کنند؛ تهذیب باید همراه با توسل به اهل بیت(ع) باشد و بهترین راه برای کسب آن، نماز شب است، زیرا علمایی که به درجات بالای معنوی دست یافتند یکی از رموز موفقیتشان کسب فیض از شب زنده داری و نماز نافله شب بوده است.

دانشجو در پایان تبلیغ را از دیگر لوازم طلبگی برشمرد و گفت: هر طلبه با توجه به توانایی خودش باید مبلّغ دین باشد و در این امر باید از تحقیق و پژوهش بهره کافی ببرد تا مبنای تبلیغ او از پایه علمی و مستند برخوردار باشد.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha