شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/آیین بازگشایی سال تحصیلی جدید در مدرسه معصومیه یزد

حوزه/حجت الاسلام رفیعی محمدی در نشست بانوان طلبه یزدی گفت: طلاب باید خوب درس بخوانند تا بتوانند شبهات را پاسخ دهند و این که فردی میلیون ها دنبال کننده در فضای مجازی دارد، نشانه تشنگی مردم برای یافتن پاسخ سؤالات خود و سیراب شدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام ناصر رفیعی محمدی، عصر جمعه در آیین بازگشایی سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه معصومیه یزد وابسته به آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع) با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)، بیان کرد: حضرت می فرماید «من تمام علوم و دانش ها را در چهار چیز یافتم: خداشناسی،خودشناسی، وظیفه شناسی و  آسیب شناسی». عمل به این حدیث از اساسی ترین امور زندگی است و اگر بر روی این محور حرکت کنید موفق خواهید شد.

وی افزود: کتب درسی حوزه و دانشگاه و مدارس باعث ترقی انسان ها می شود که یکی از دو قسمت علم است و قسمت دیگر واژه «علم»که ۷۷۹ بار در قرآن آمده، به معنای درک و فهم است.

استاد حوزه با اشاره به وجود شبهات بسیار در جامعه با موضوع دین، تأکید کرد: طلاب علوم دینی باید خوب درس بخوانند تا بتوانند شبهات را پاسخ دهند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ابراز کرد: اینکه یک شخصی در فضای مجازی حرف هایی می زند و میلیون ها دنبال کننده دارد، نشانه تشنگی مردم برای یافتن پاسخ های خود و سیراب شدن است.

وی یادآور شد: جامعه نیازمندحضورطلاب «عمومی» و طلاب با گرایش های «تخصصی» علوم حوزوی است یعنی یک طلبه  باید سطح عموم را بداند و اگر مراجعه ای به او شد بتواند پاسخگو و راهنمای مردم باشد و در مسائل تخصصی مراجعان را ارجاع به متخصص دهد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به خاطره ای از مرحوم آقا بزرگ تهرانی، افزود:  وقتی ایشان فوت کردند روی سینه شان زخم ها و خراش هایی بود، زیرا در اواخر عمرشان دستشان می لرزید و کتاب می خواندند و اثر این کتابها روی سینه شان می ماند و موجب جراحت شده بود.

وی تأکید کرد: طلبه باید مرتب در حال یادگیری و تلاش و زحمت باشد و به مطالعه عشق بورزد و در این راه از سرزنش ها نهراسد.

 استاد حوزه اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ شبکه ماهواره ای علیه دین فعالیت دارد و بازار شبهه افکنی در جهان علیه اسلام داغ است و این وظیفه طلاب را برای تعامل با ادیان، نجات انسان ها و ترویج حقانیت اسلام و شیعه دوچندان می کند.

حجت الاسلام رفیعی با یادآوری هدف همه انبیا و اولیای الهی برای دعوت مردم به خداپرستی، گفت: حوزه و حوزویان نباید خود را از مردم جدا کنند، بلکه همواره باید با مردم باشند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha