سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: رصد و مطالبه گری و اشاعه فرهنگ دینی باید مهم‌ترین رویکرد هیئات مذهبی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی اربعین حسینی و دهه آخر صفر ۱۴۴۲، اظهار داشت: اربعین دارای ابعاد بسیار مهمی است که یکی از آن‌ها پیاده‌روی از نجف تا کربلا است و امسال که امکان این حضور فراهم نیست می‌توان به دیگر ابعاد آن ازجمله فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و بین‌المللی این رویداد عظیم پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به ثواب قرائت زیارت اربعین، افزود: زیارت اربعین از بُعد فکری و اندیشه‌ای بسیار غنی است و در آن توسل و ارتباط شناختی موج می‌زند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اربعین موضوعی فرا دینی و بر پایه توحید و تأکید بر تأسیس جامعه‌ای مهدوی است که بشریت در انتظار آن بوده و در این جامعه جدید، امام حسین(ع) محور و زمینه‌ساز تمدن اسلامی است.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ عاشورا و انتقال نهضت سرخ حسینی به نسل‌ها و ملت‌های جهان آزادیخواه یکی از دیگر از ابعاد اربعین است و لازم است در این زمینه همت مضاعفی صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام خادمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: مطالبه گری و رصد رخدادها و فعالیت‌های فرهنگی که در جامعه صورت می‌پذیرد از اهداف مهم هیئات مذهبی است.

وی تأکید کرد: اشاعه فرهنگ و نهضت حسینی و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از به انحراف کشیده شدن جامعه به سمت افکار غربی از مهم‌ترین هدف هیئات مذهبی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی افزود: یکی از مسائل فرهنگی که امروز در استان خراسان شمالی در حال رخ دادن است، مسئله عادی‌سازی دوچرخه‌سواری بانوان در معابر عمومی است که این موضوع مهم باید موردبررسی قرار گیرد.

وی با بیان این که تأسیس پارک مخصوص بانوان و تهیه تجهیزات و امکانات رفاهی می تواند بخشی از نیاز جامعه بانوان به ورزش را تأمین کند، گفت: رصد این‌گونه فعالیت‌های فرهنگی و مطالبه‌گری از مسئولان برای ارائه راهکار از اهداف مهم هیئات مذهبی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha