پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسینی یمین

حوزه/ عده‌ای می توانند ودیعه مسکن به نیازمندان قرض دهند، گفت: از آنجایی که بسیاری از افراد نیازمند به بنده مراجعه می کردند بر آن شدیم تا به عنوان حلقه واسطی بین نیازمندان و خیرین، وارد میدان شویم و ضمن شناسایی نیازمندان، آنها را به افراد خیر معرفی و راه حلی برای رفع مشکلاتشان پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، در حساس‌ترین لحظه‌ای که بعد از غدیر این عالم خاکی به خود خواهد دید، شاخص‌ترین شخص عالم خلقت خود را این چنین معرفی خواهد کرد: الأول:ألا یا أهل العالم أنا الإمام القائم، الثانی: ألا یا أهل العالم أنا الصمصام المنتقم، الثالث: ألا یا أهل العالم إن جدّی الحسین‌ قتلوه‌ عطشان، الرابع: ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام طرحوه عریانا، الخامس: ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام سحقوه عدوانا؛ ای اهل عالم من امام قائم هستم، ای اهل عالم من شمشیر برنده انتقام گیرنده هستم، ای اهل عالم جد من حسین را تشنه کشتند، ای اهل عالم جد من حسین را عریان روی زمین انداختند، ای اهل عالم حسین را از روی دشمنی زیر سم اسبها افکندند.

اما شاخص‌ترین شخص عالم، حضرت حجت(عج) و حساس‌ترین لحظه آن موقعی است که برای اولین بار در حال تکیه زدن به کعبه این جملات را تکرار می‌فرمایند.

امروز که می‌بینیم بزرگترین اجتماع عالم بشریت که از ابتدا تا کنون به خود دیده است، همه به عشق اباعبدالله الحسین(ع) کیلومترها مسیر را طی می‌کنند و همه توجه‌ها خواه ناخواه بسمت قوی‌ترین مغناطیس وجود، یعنی کربلا متمرکز می‌شود؛ دیگر هیچ نقطه‌ای از عالم نیست که حسین(ع) را نشناسند.

حجت الاسلام سید مجتبی حسینی یمین، ازمحققین و پژوهشگران حوزوی  با بیان اینکه بزرگترین پیام اربعین شناخت و معرفی اباعبدالله(ع) است، اظهار داشت: با توجه به روایات موجود حضرت حجت(عج) در زمان ظهور خود را با نام امام حسین(ع) معرفی می کنند؛ "ألا یا أهل العالم إن جدّی الحسین‌ قتلوه‌ عطشان"

وی افزود: مهم‌ترین گذاره‌ای که در خصوص رابطه امام حسین(ع) و حضرت حجت(عج) وجود دارد، این است که در آخر زمان یک انتقام عمومی شکل خواهد گرفت و حضرت مسئول گرفتن این انتقام از قاتلان اباعبدالله(ع) هستند؛ "ألا یا أهل العالم أنا الصمصام المنتقم" .

این استاد حوزه با اشاره به اینکه زمان ظهور و انتقام گیری از قاتلان حضرت، مردم عالم باید نسبت به این موضوع توجیه شده باشند، عنوان کرد: زمانی که حضرت مهدی ظهور می‌کنند و تکیه بر کعبه می‌زنند، باید جهانیان در شرایطی باشند که با صدای رسا اعلام کنند ما می‌دانیم چه کسی کشته کربلا است.

وی تصریح کرد: اگر این مساله جدی گرفته شود و در این مسیر به درستی گام برداریم، تنها چیزی که ظرفیت جهانی سازی امام حسین(ع) را دارا می‌باشد، اربعین است.

حجت الاسلام حسینی یمین با بیان اینکه برای معرفی قاتلان امام حسین(ع) باید حس انتقام را در عالم زنده کنیم، گفت: باید این انتظار ایجاد شود و همه منتظر حضور کسی برای گرفتن انتقام جریان حق از جریان باطل در طول تاریخ باشند.

امسال بهترین راه ترویج اربعین، مستند سازی اتفاقات سال های گذشته است

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری مراسم اربعین امسال، مطرح کرد: امسال بهترین راه ترویج اربعین، مستند سازی اتفاقاتی است که بارها در این سفر در سال‌های گذشته دیده‌ایم و ترجمه آن به زبان های دیگر برای استفاده دیگر کشورها نیز نکته حائز اهمیتی در این خصوص است.

این پژوهشگر دینی با تاکید بر اینکه همان طور که در اعیاد قربان و غدیر و دهه اول محرم شاهد کمک های مومنانه مردم ایران اسلامی بودیم، این روز ها نیز باید چنین رزمایشی را اجرا کنیم، گفت: متاسفانه جامعه و مردم با مشکلات زیادی روبرو هستند و همه این مشکلات نیز با بسته غذایی برطرف نمی شود و باید این درخواست نیاز سنجی شود.

وی ادامه داد: مستأجری که تا سال گذشته مبلغ اجاره بهایش ۵۰۰ هزار تومان بود، امسال باید یک میلیون و پانصد هزا رتومان پرداخت کند و لذا یکی از مسائلی که بسیار باید مورد توجه باشد، بحث اجاره خانه و کمک در بحث مسکن است.

وی با بیان اینکه عده‌ای می توانند ودیعه مسکن به نیازمندان قرض دهند، یادآور شد: از آنجایی که بسیاری از افراد نیازمند به بنده مراجعه می کردند بر آن شدیم تا به عنوان حلقه واسطی بین نیازمندان و خیرین، وارد میدان شویم و ضمن شناسایی نیازمندان، آنها را به افراد خیر معرفی و راه حلی برای رفع مشکلاتشان پیدا کنیم.

وی در پایان بیان کرد: بنده با آیدی hosseiniyamin@ در پیام رسان های مختلف آماده انجام این کار و معرفی و دستگیری از نیازمندان با استفاده از ظرفیت خیرین عزیز هستم.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha