شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 922606
۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
اربعین

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی از راه‌اندازی پویش «محله ما» در این شهرستان خبر داد.

آرزو جعفرپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی به برنامه‌های اجرا شده مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی از عاشورا تا اربعین اشاره کرد و اظهار داشت: از روز عاشورا عزاداری در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی تعطیل نشد و تا جایی که امکان برگزاری مراسمات به صورت حضوری مهیا بود، به صورت حضوری و در جایی که این امکان فراهم نبود جلسات به صورت مجازی برگزار می‌شد و از روز عاشور بیان ۴۰ آیه قرآنی و ۴۰ روایت تا اربعین حسینی به صورت مجازی برگزار شد. همچنین نشست ‌جلوه‌های سبک زندگی اربعینی و تبلیغ و نشر آن از دیگر برنامه‌های این مدرسه بود.

وی به راه‌اندازی پویش «محله ما» به همت مدرسه علمیه الزهرا (س) اشاره کرد و افزود: در پویش «محله ما» افراد از تابلوی کوچه یا خیابان و محله خود که مُزیّن به نام و تصویر یکی از شهدای عزیز دفاع مقدس بود، عکس می‌گرفتند و ضمن معرفی کوتاه آن شهید در قالب متن یا ویدئوی کوتاه، با درج هشتگ در فضای مجازی منتشر می‌کردند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی به دیدار حضوری مسئولین و طلاب مدرسه با خانواده شهدا اشاره کرد و ادامه داد: طلاب مدرسه ضمن دیدار با خانواده شهدا، مراسم حضوری در مدرسه علمیه الزهرا (س) با دعوت از خانواده شهید برگزار می‌کردند و خانواده شهدا به بیان خاطرات می‌پرداختند.

وی اضافه کرد: از جمله برنامه‌های اجرا شده در در این ایام، معرفی شهداء و جانبازان و به خصوص شهدای روحانی شاخص در فضای مجازی بود.

جعفرپور در ادامه بر برنامه‌های اربعین در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی اشاره کرد و گفت: به مناسبت ایام اربعین حسینی به مدت ۵ شب مراسم مجازی با موضوع سبک زندگی اربعینی برگزار شد و هر جلسه یکی از اساتید حوزه به صورت مجازی برای طلاب سخنرانی می‌کرد. همچنین کلیپ‌هایی در خصوص اربعین حسینی تهیه و در این مراسمات منتشر می‌شد و اجرای مسابقه، معرفی شهدای عزیز شهرستان خوی، بیان خاطرات پیاده‌روی اربعین توسط طلاب و انتشار عکس و فیلم در فضای مجازی، برگزاری مراسم حضوری در مدرسه علمیه از دیگر برنامه‌های این مدرسه در ایام اربعین بود.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا ( س) خوی بیان داشت: به مناسب اربعین حسینی یک رأس گوسفند در مدرسه قربانی و تعداد 160 پرس غذا  بین نیازمندان توزیع شد. همچنین پیاده روی به تپه شهداء به عشق اربعین حسینی یکی دیگر از برنامه ها بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha