شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید جاسم الطویرجاوی

حوزه/ شخصیت های عراقی و آستان مقدس عباسی و حشد الشعبی درگذشت سید جاسم الطویرجاوی از خطیبان برجسته و روضه خوان معروف نجف اشرف را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شخصیت های عراقی و آستان مقدس عباسی و حشد الشعبی درگذشت سید جاسم الطویرجاوی از خطیبان برجسته و روضه خوان معروف نجف اشرف را تسلیت گفتند.

سید عمار حکیم

سید عمار حکیم رئیس ائتلاف عراقیون در بیانیه ای درگذشت سید جاسم الطویرجاوی را تسلیت گفت و اشاره کرد: خبر درگذشت سید جاسم الطویرجاوی یکی از بزرگان منبر حسینی باعث ناراحتی و دردمندی ما شد. او عمرش را در راه نهضت حسینی و حماسه جاویدان عاشورا سپری کرد.

وی افزود: منبر حسینی که پایه و عامل اساسی در تداوم پروژه اسلام محمدی اصیل است، یک شخصیتی را از دست داد که طی ده های طولانی شور و احساسات نسل ها را شعله ور می کرد. خداوند او را در بهشت برین جای دهد و با اولیای صالح محشور نماید.

نوری المالکی

نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون درگذشت الطویرجاوی را به مراجع عظام تقلید، ملت عراق و دوستداران اهل بیت (علیهم السلام) تسیلت گفت.

وی اشاره کرد: با درگذشت الطویرجاوی، امت اسلامی خطیب برجسته ای را از دست داد و همچنین منبر حسینی یک خطیب سخنور که بیانگر مظلومیت کربلا و قیام امام حسین (ع) بود را از دست داد؛ برای اینکه او زندگی خود را در راه رشد آگاهی دینی و رساندن اندیشه حسینی به جهان صرف کرد.

باسم کربلایی

باسم کربلایی مداح معروف عراق نیز در صفحه فیسبوک خود درگذشت این خطیب حسینی را تسلیت گفت و نوشت: إنا لله و إنا إلیه راجعون، سید جاسم الطویرجاوی روضه خوان حضرت زهرا (سلام الله علیها) به رحمت خدا پیوست و به دیدار امام حسین (ع) رفت.

آستان مقدس عباسی

آستان مقدس عباسی نیز در پیامی درگذشت سید الطویرجاوی را تسلیت گفت و بیان داشت: سید الطویرجاوی عمر خود را در راه خدمت به اهل بیت (ع) و بیان مصیبت آنان سپری کرد و این ذکر مصیبت را از کشوری به کشور دیگر با خود به همراه بود. از خداوند متعال می خواهیم که او را مورد رحمت واسعه خود قرار دهد و او را با جدّش امام حسین (ع) محشور کند و به خانواده و دوستانش صبر عطا فرماید.

سازمان حشد الشعبی

همچنین سازمان حشد الشعبی درگذشت او را تسلیت گفت و اشاره کرد: با کمال و تأسف و تأثر، خبر درگذشت یکی از بزرگان و روضه خوانان برجسته منبر حسینی را دریافت کردیم.

سازمان حشد الشبعی درگذشت سید الطویرجاوی را به خانواده این فقید، ملت عراق، امت اسلامی و خطیبان منبر حسینی در عراق و جهان تسلیت گفت و افزود: منبر حسینی با درگذشت او صدای گیرایی را از دست داد که میلیون ها نفر را در شهادت ابی الاحرار و سید الشهدا (ع) به گریه در آورد و در رساندن مصیبت امام حسین (ع) از هیچ تلاشی کوتاهی نکرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha