پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معصومین سے توسل

استاد جامعةالزهرا(س) با اشاره به شرایط موجود در کشور، گفت: در این شرایط ما مضطر هستیم و دعای مضطر حقیقی است و خدا آن را می‌بیند. خدا را بخوانید و ذکر توسل داشته باشید، زیرا توسل دافع سوء و مشکلات است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  انسیه یوسفیان،با اشاره به توصیه‌های قرآن مجید، به نکاتی اشاره کرد و اظهار داشت: با اشاره به پناهندگی دائم و مستمر در قرآن کریم، ما باید هم خودمان پناهنده شویم و هم فرزندانمان را در این پناهندگی قرار دهیم و دعا کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند متعال آگاه به تمام امور بندگان و بصیر بالعباد است، تصریح کرد: ما باید همه کارهای خود را به خداوند متعال تفویض و واسپاری کنیم.

ذکر کثیر اطمینان ایجاد می‌کند

وی در ادامه بیان داشت: از نظر عملی ما باید بعد از توکل، تفویض و تسلیم، ذکر بگوییم. ذکر کثیر در قرآن آمده است. گفتن ذکر دائما در صبحگاه و شامگاه اثر فراوان دارد. ذکر کثیر اطمینان ایجاد می‌کند و باید نعمت‌های خدا و آلاء الله را یاد کنیم.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: مقام معظم رهبری  همواره نعمت انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی (ره) و رشادت‌های جوانان در دفاع مقدس و مدافعان حرم را ذکر می‌کنند و این دستور قرآن است.

امروز شاهد همدلی مؤمنانه در سراسر کشور هستیم

وی تأکید کرد: امروز به لطف الهی، شیوع بیماری کرونا باعث افزایش همیاری و همدلی مؤمنانه در کشور شده و ما در ماه مبارک رمضان و ماه‌های محرم و صفر شاهد اوج این همدلی بودیم.

یوسفیان با اشاره به واژه « حَسْبِیَ اللَّهُ» در قرآن کریم به واگذاری امور به خداوند متعال اشاره و عنوان کرد: خداوند گام به گام دست ما را گرفته و هدایت می‌کند. خدایی که می‌داند، فیض دارد و دائما لطف می‌کند. خداوند کار بنده را سامان می‌دهد.

وی افزود: رحمت خدا عام است، بنابراین خدایی که ولایتش عام است و خلیفه الهی که مظهر ولایت اوست، لذا معصوم پناه هستی است.

ائمه اطهار علیهم‌السلام مظهر ولایت و رحمت الهی هستند

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: هیچ احدی نزدیکتر به خدا از وجود پیامبر نیست و پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم مظهر و ملجأ خداوند و حصار محکم است، لذا باید ایشان را واسطه قرار داد.

وی ابراز داشت: پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم و رأفت جهانی‌اش که پرمحبت بود و کریم اهل بیت علیه‌السلام با بخشش بی نظیر که در طول عمر خود ۲ بار تمام دارایی‌اش را خرج کرد و سه بار نصف کرد و عنایات خاصه که از ثامن الحجج علیه السلام برای ما جلوه کرده، زیرا ائمه اطهار علیهم‌السلام مظهر ولایت و رحمت و رأفت الهی هستند.

ذکر توسل، دافع سوء و مشکلات است

یوسفیان در ادامه با اشاره به شرایط موجود در کشور، بیان کرد: حال در این شرایط ما چه کاری می‌توانیم انجام دهیم. الان ما مضطر هستیم و دعای مضطر حقیقی است و خدا را می‌بیند. خدا را بخوانید و ذکر توسل داشته باشید، زیرا توسل دافع سوء و مشکلات است.

وی اظهار داشت: در این برهه از زمان در حالی که بهداشت را رعایت می‌کنیم، بر افزایش معنویتمان نیز بسیار باید تأکید شود.

وی توصیه کرد: دعایی که رهبر معظم انقلاب در ابتدای شیوع کرونا به آن اشاره فرمودند، دعای هفتم صحیفه سجادیه و قرائت ۷ آیه بعد از نماز صبح  از جمله انعام/۱۷؛ هود/۶ و۵۶؛ عنکبوت/۶۰؛ فاطر/۲؛ زمر/۳۸ و توبه/۵۱ بسیار عالی و آرامش‌بخش است.

وی در پایان تأکید کرد: ما رها نیستیم و خدا بهتر از همه ما را تدبیر می‌کند و اهل بیت علیهم‌السلام بین بنده و رب او قرار دارند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha