چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله سبحانی
عکس آرشیوی

حوزه/ دارو باید در اختیار همه مردم قرار بگیرد چون مساله جان مردم مطرح است و سلامتی مردم قابل تعارف نیست؛ دولت اعلام می کند مردم به سفر «غیر ضروری» نروند؛ مسؤلین باید قید غیرضروری را از سفر بردارند و مانع هرگونه مسافرت و جابجایی شوند، نیروی انتظامی هم باید محکم این دستور را اجرا کند، به هرحال این مساله دینی و اخلاقی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه حضرت آیت الله سبحانی امروز در دیدار سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، با انتقاد از وضعیت گرانی در کشور بیان کردند: در سطح جامعه می بینیم که برخی امروز قیمت مایحتاج مردم را یک مبلغ اعلام می کنند، فردا آن مبلغ را پاک کرده و قیمت بالاتر می زنند، این مشکل یک یا دو روز نیست بلکه امتداد دارد.

ایشان همچنین به مسئله دارو اشاره کردند و گفتند: دارو باید در اختیار همه مردم قرار بگیرد چون مساله جان مردم مطرح است و سلامتی مردم قابل تعارف نیست؛ دولت اعلام می کند مردم به سفر «غیر ضروری» نروند؛ مسؤلین باید قید غیرضروری را از سفر بردارند و مانع هرگونه مسافرت و جابجایی شوند، نیروی انتظامی هم باید محکم این دستور را اجرا کند، به هرحال این مساله دینی و اخلاقی است.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به مشکلات معیشتی در جامعه گفتند: امیدواریم آقایان با یک همت بالا، روز به روز این مشکلات را کم کنند البته وظیفه ما این است که هم دعا کنیم، هم حرکت مردمی و دولتی هم داشته باشیم.

ایشان تصریح کردند: این سخنان به معنای کم کاری آقایان نیست بلکه هم تقدیری از گذشته است، هم درخواستی است که محکم در مقابل این قوانین بایستند و من امیدوارم اعمال آقایان مورد قبول حضرت ولیعصر(عج) قرار گیرد.

مرجع تقلید شیعیان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش ها و زحمات شبانه روزی کادر درمانی در مواجهه با کرونا اشاره و عنوان کردند: کادر درمانی را باید خیلی تقویت کرد، آنها واقعا در مداوای بیماران جانبازی می کنند، همه اینها را باید تقدیر کنیم، همه اشخاصی که در این راه جان خود را از دست دادند در جرگه شهدا هستند.

حضرت آیت الله سبحانی در پایان گفتند: آمار مبتلایان در مقایسه با برخی کشور ها نشان می دهد که آنگونه که باید، پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود. تقدیر الهی بستگی به حرکت ما دارد، اگر حرکت ما صحیح باشد، تقدیر الهی هم موافق ما خواهد بود.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha