پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مهدی نصیری

حوزه/ دبیر اجرایی کنفرانس بین المللی نقش معرفت دینی در علوم انسانی با بیان اینکه برگزاری همایش در دوران کرونا همت مضاعف می طلبد، گفت: با وجود تمام محدودیت ها پذیرش بیش از ۵۰ مقاله داخلی و خارجی ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مهدی نصیری امروز پنج شنبه در کنفرانس بین المللی نقش معرفت دینی در علوم انسانی از گفتگو تا تاسیس علم دینی که در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و از طریق فضای مجازی برگزار شد، با بیان اینکه برنامه ریزی برای کنفرانس بیش از ۸ ماه طول کشیده است گفت: خوشبختانه این کنفرانس علاوه بر دریافت مجوزهای رسمی داخلی توانسته مجوز بین المللی  پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) را هم دریافت کند و مقالات پذیرفته شده نیز در سایت رسمی پژوهشگاه بارگذاری خواهد شد.

تشریح ابعاد کنفرانس بین المللی

وی از برگزاری ۶ پیش نشست تا قبل از همایش اصلی خبرداد و گفت: این پیش نشست ها بر اساس دو محور تعریف علم دینی و ابعاد و شاخصه های آن و روش شناسی در معرفت دینی طراحی و ارایه شده بود.

عضو هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به حضور ۲۹ سخنران و ارایه گر مقالات علمی در طول برگزاری کنفرانس اشاره کرد و گفت: در این میان ۹ تن از اساتید برجسته بین المللی حوزه علوم انسانی سخنرانی خواهند کرد و ۵ پنل تخصصی نیز در طول مدت ۲۹ مهرماه تا ۷ آبان ماه در حال برگزاری است.

دبیر اجرایی کنفرانس بین المللی نقش معرفت دینی در علوم انسانی با اشاره به کیفیت بالای مقالات دریافتی و سخنرانی های ارایه شده در کنفرانس گفت: از میان ۵۰ مقاله تخصصی دریافت شده ۳۰ مقاله پذیرفته شده و در قالب پنل های تخصصی ارایه می شود.

نصیری در پایان با تاکید براینکه پرداختن به نقش معرفتی دینی در رشد و توسعه علوم انسانی یک امر اجتناب ناپذیر است گفت: کرونا با همه تلخی ها و مشکلاتی که ایجاد کرده است به ما ثابت می کند که می توان با ارتباط آنلاین میان جامعه جهانی به ویژه دنیای اسلام هم افزایی و همدلی فراهم کرد.

بنابر اعلام دبیرخانه این کنفرانس، علاقه مندان می توانند با مراجعه به http://rihu.ac.ir/fa جدول کامل و پیوندهای ارتباطی با پنل های تخصصی را دریافت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha