پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عباس اسکندری

حوزه/مدیرکل اوقاف استان قم گفت: برای وقف ناظر به تامین نیازهای روز جامعه، سه حوزه اصلی مسائل دینی و معرفتی، تولید دانش‌بنیان و کمک به نیازمندان احصا شده است.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت‌الله علوی گرگانی، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی جامعه و شیوع کرونا، موجب شده خانواده‌های زیادی در قم و سایر شهرها از نظر تامین معیشت دچار گرفتاری شوند، به همین دلیل و از محل عواید موقوفات طی این مدت و در قالب چندین مرحله رزمایش مواسات و همدلی، ۱۲ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع شده است.

وی افزود: با توجه به تغییراتی که در جوامع بشری دیده می‌شود و زندگی انسان‌ها را متحول کرده است، نیازهای جدیدی در جامعه ما وجود دارد که لازم است خیرین و واقفان، با نگاه به این مسائل وقف را انجام دهند و چنانچه در این زمینه بزرگان حوزوی و مراجع تقلید پیشگام شوند و توصیه‌هایی داشته باشند، تاثیر بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه نیازهای روز جامعه در سه حوزه احصا شده است گفت: مسائل معنوی، دینی و مذهبی از جمله این موارد به شمار می‌رود، اداره حوزه های علمیه و نشر معارف و کتب دینی به شدت نیاز به موقوفاتی دارد که لازم است وقف‌هایی برای پشتیبانی از آنها وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس موقوفات قرآنی و مذهبی و حوزوی جزو نیازهای روز جامعه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  اسکندری به مسائل معیشتی و اقتصادی که با زندگی روزمره مردم در ارتباط است به عنوان دومین نیاز اصلی جامعه پرداخت و گفت: این مسئله نیاز به تولید علم دارد، بنابراین موقوفاتی که برای پشتیبانی از محققان و دانشمندان در زمینه های گوناگون از طرح های دانش بنیان گرفته تا مسائل زیست محیطی و تا سلامت آحاد جامعه اسلامی از جمله نیاز حتمی و قطعی روز جامعه ی ما است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: تولید انبوه در صنعت و کشاورزی، موجب سر و سامان دادن زندگی دنیوی مردم می‌شود و وقف در این زمینه می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی کمک به فقرا و نیازمندان را سومین نیاز اساسی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: این کمک‌ها در قالب بسته‌های معیشتی، ایجاد اشتغال، تامین دارو و درمان، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و تامین جهیزیه زوج‌های جوان، ارائه می‌شوند که لازم است موقوفات بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha