سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سید ابراهیم حسینی‌اراکی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به اینکه اکنون همه ملت‌های مسلمان اهانت رئیس جمهور فرانسه را محکوم کرده‌اند، گفت: دولتمردان باید نسبت به این مسئله حساسیت بیشتری نشان دهد چراکه ایران ام‌القرای جهان اسلام است و بی‌توجهی نسبت به اهانت به مقدسات دین اسلام قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی اراکی ظهر امروز طی سخنانی در ویژه برنامه رسانه‌ای هفته وحدت که در جوار مضجع شریف بانوی کرامت برگزار و از شبکه قرآن و معارف سیما و همچنین شبکه‌های اجتماعی آستان مقدس منعکس شد، طی سخنانی عنوان کرد: خداوند حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله را بدون واسطه و از نور عظمت خود آفرید و نور خلقت ایشان به دو بخش حضرت زهرا سلام‌الله علیها و امام علی علیه‌السلام تقسیم شد و جسم ایشان برای این مادی شد که انسان بتواند آن‌ها را ببینند.

وی اضافه کرد: زمانی که حضرت موسی علیه‌السلام به مناجات رفت از خداوند خواست که درجات پیامبر اسلام را به وی نشان دهد و جواب آمد «ای موسی هرگز نمی‌توانی همه درجات پیامبر را مشاهده کنی اما یک درجه از این درجات را نشانت خواهیم داد»؛ حضرت موسی علیه‌السلام وقتی به بالا نگاه کرد نور با عظمتی را مشاهده کرد از قدرت آن ضعف گرفت و با صورت بر زمین افتاد و بی‌هوش شد و زمانی که به هوش آمد به خداوند عرض کرد «خداوندا چه چیزی باعث شده که ایشان را اینطور بزرگ بدارید» و ندا آمد «ایشان از همه وجودش برای خداوند گذاشته است».

سخنران حرم مطهر با اشاره به روایتی از امام صادق علیه‌السلام اظهار کرد: یک یهودی نزد پیامبر اسلام رسید و به ایشان گفت که آیا جایگاه شما بالاتر است یا موسی بن عمران، پیامبر در پاسخ فرمودند «شایسته نیست انسان از خود سخن بگوید اما مجبور هستیم چند جمله را بگویم زمانی که حضرت آدم آن خطا را انجام دادند رو به خداوند کردند و گفتند به حق محمد و آل محمد مرا بیامرز، حضرت نوح علیه‌السلام نیز زمانی که از غرق شدن در دریا می‌ترسید فرمود خدایا به حق محمد و آل محمد مرا را از غرق شدن نجات بده و همچنین حضرت ابراهیم علیه‌السلام نیز در آتش این ذکر را واسطه میان خود و خداوند قرار داد؛ موسی بن عمران هم اگر در زمان من بود و اگر به من ایمان نمی‌آورد پیامبری او اعتباری نداشت».

وی ادامه داد: پیامبر تنها بود و وقتی از غار حرا آمد دو نفر بیشتر به او ایمان نیاوردند اما قرآن می‌فرماید ما نام او را بلند کردیم و امروز دو میلیارد نفر در زمین محبت ایشان را در قلب خود دارند و این قدرت و عظمتی که پیامبر اکرم پیدا کرده توسط غربی‌ها و کینه‌توزها قابل تحمل نیست به همین علت نسبت به ایشان کینه‌توزی و جنایت می‌کنند درحالی‌که خداوند متعال از نور ایشان حمایت خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی اراکی اظهار کرد: بر اساس یک حدیث قدسی نخستین چیزی که موجب بزرگی پیامبر اسلام شده یقین به معاد و باور به خداوند متعال است؛ برخی امروز ناامید و مأیوس شده‌اند درحالی‌که ما مقابل تحریم، بیماری و زورگویی‌های غرب باید ایستادگی کرده و باور داشته باشیم که خداوند با ما است.

وی خوش رفتاری را یکی دیگر از ویژگی‌های مهم پیامبر اسلام دانست و عنوان کرد: مسئولان تا زمانی که پشت میز هستند رفیق و دوست دارند و برخی با آن‌ها همراه هستند درحالی‌که اگر می‌خواهند ماندگار باشند باید رفتار و عمل خود را درست کنند.

استاد حوزه علمیه گفت: ماکرون احمق اگر می‌توانست این را بفهمد که پیامبر رحمةللعالمین است تمسخر پیامبر را مصداق آزادی بیان نمی‌دانست، این‌ها درحالی از آزادی سخن می‌گویند که خود تحمل آزادی را ندارد؛ چه آزادی است که یک زن مسلمان نمی‌تواند با حجاب به دانشگاه رود و به اصول دینی خود در فرانسه عمل کند.

وی گفت: شمشیر از رو بستن نشانه ضعف آن‌هاست و هیچ زمانی همانند امروز نام و مکتب پیامبر اسلام قوی و توانمند نبوده چراکه اکنون روز و شب نفرات بسیاری شعار اشهد ان‌ محمدا رسول‌الله را به زبان می‌آورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی اراکی با اشاره به اینکه اکنون همه ملت‌های مسلمان اهانت رئیس جمهور فرانسه را محکوم کرده‌اند، گفت: دولتمردان و مسئولان باید نسبت به این مسئله حساسیت بیشتری نشان دهد چراکه ایران ام‌القرای جهان اسلام است و بی‌توجهی نسبت به اهانت به مقدسات دین اسلام قابل قبول نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha