سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: رئیس جمهور بی‌خرد فرانسه با این اقدامات آبروی خود را برد و صفوف وحدت مسلمانان را یکپارچه‌تر کرد؛ این کار چیزی جز جنون و دیوانگی نبود و هیچ آورده‌ای برای ملت و دولت فرانسه نداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی عصر امروز در دیدار جمعی از برادران اهل سنت ساکن قزوین که به مناسبت میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و هفته وحدت برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین برکات وجودی پیامبر اسلام(ص)، وحدتِ بین عاشقان آن حضرت است و همه دست به دست هم می‌دهیم تا این وحدت هر روز مستحکم‌تر شود.

وی با بیان اینکه وحدت حقیقی، وحدتِ بر پایه توحید است، خاطرنشان کرد: خداوند مسلمانان را به توحید و اعتصام بحبل‌الله دعوت کرده است چرا که وحدتی که پایه توحید داشته باشد، ریشه‌دار می‌شود و ماندگاری پیدا می‌کند.

امام جمعه قزوین در خصوص آینده جهان نیز بیان کرد: خدای متعال آینده جهان را روشن ترسیم کرده است و فرموده آینده جهان به دست شایسته‌ترین بندگان خدا خواهد بود و این موضوعی است که ملت‌های مسلمان از آن آگاه هستند و این آگاهی به برکت قرآنی است که پیامبر(ص) برای ما آورده است.

وی با بیان اینکه گستره رسالت نبی مکرم اسلام(ص) همه اهل عالم را در بر می‌گیرد، عنوان کرد: گستره رسالت پیامبران پیشین به قوم‌ها و قبیله‌های خود محدود می‌شد اما گستره رسالت پیامبر اسلام(ص) همه اهل عالم را در بر می‌گیرد و این مهم به مکان و زمان خاصی محدود نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه در قرآن واژه دین آمده و حرفی از ادیان مطرح نشده است، گفت: دین خدا تعدد ندارد و دین یک نهالی بوده که تمام پیامبران پیشین آن را پرورش داده‌اند و هیچگاه بدون متولی نبوده و نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه اخلاق پیامبر(ص) همان قرآن است، افزود: خداوند فرموده پیامبر(ص) صاحب خلق عظیم بوده و عایشه در خصوص اخلاق نبی اسلام(ص) گفته اخلاق ایشان همان قرآن است و ما نیز وظیفه داریم اخلاق قرآنی را در تمام بخش‌های زندگی جاری کنیم و با یکدیگر بر اساس اخلاق قرآنی تعامل کنیم.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: وحدت موضوع بسیار مهمی است که نباید به صورت شعار مطرح شود و همه تلاش می‌کنیم دلهایمان هر روز مهربان‌تر از گذشته شود و برای یکدیگر دلسوزتر باشیم و مشکلات عزیزان و مستضعفان عالم را مشکلات خودمان بدانیم و در پی حل آنها باشیم.

اقدامات رئیس جمهور بی‌خرد فرانسه چیزی جز جنون و دیوانگی نبود

وی در خصوص هتک حرمت به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص) و حمایت رئیس جمهور فرانسه از این توهین‌ها، تأکید کرد: اقدامات رئیس جمهور بی‌خرد فرانسه را در حمایت از هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر(ص) محکوم می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: رئیس جمهور بی‌خرد فرانسه با این اقدامات آبروی خود را برد و صفوف وحدت مسلمانان را یکپارچه‌تر کرد؛ این کار چیزی جز جنون و دیوانگی نبود و هیچ آورده‌ای برای ملت و دولت فرانسه نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی به گسترش اسلام در کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: شاهدیم که اسلام با سرعت بسیار زیادی در کشورهای اروپایی و غربی در حال گسترش است و آنها از این موضوع احساس خطر می‌کنند و اگر اجازه می‌دادند صدای اسلام و قرآن به همه اهل عالم برسد، سرعت گسترش اسلام در اروپا و غرب افزایش پیدا می‌کرد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha