سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
توهین به پیامبر

حوزه/ مسئولین و نهادهای حوزوی آذربایجان‌غربی اقدام گستاخانه رئیس جمهور فرانسه را محکوم کردند.

ژیلا شهبازپور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با بیان این‌که توهین به رسول اکرم(ص) از سوی نظام سلطه، این بار از آستین فرانسه، نشان از عجز صهیونیسم بین الملل از تقابل با موج فزاینده اسلام خواهی آزادی‌خواهان جهان و آغاز فروپاشی تمدنی غرب است، اظهار داشت: این رویکرد خبیثانه غربی‌ها موجب هوشیاری بیشتر مسلمانان عالم و وحدت روزافزون آنان خواهد شد.

وی افزود: راهبرد مقابله با این موج ضد معنویت و حقانیت، تهاجم به بنیانه‌های لیبرال دموکراسی فریبکارانه و هوشیارسازی مردم جهان، تحریم دنیای سلطه که همه حیات و شیشه عمر آنان محسوب می‌شود و نیز نشر حقایق حضرت محمدی(ص) و معارف اسلامی و توسعه موج فزاینده عشق و محبت فراگیر مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان در گرایش به اسلام و رسول رحمت و پیامبر اعظم(ص) به ویژه با استفاده از فرصت میلاد با سعادت ایشان در جهان، می‌باشد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه زینب کبری(س) ارومیه تصریح کرد: آنچه که دارای اهمیت فراوانی است، نشان از یک ناتوی رسانه‌ای صهیونیستی است که اسلام هراسی و کلیشه خشونت طلبی را باز تکرار می‌کند و با یک شوک خبری، احساسات ملت‌ها و سیاست دولت‌ها را علیه یک تفکر، به سمت و سویی از پیش طراحی شده هدایت می‌کند.

وی ادامه داد: عادی سازی روابط اسرائیل در منطقه و دومینوی شوم اسرائیلی، نیازمند یک شوک بین المللی علیه یک نظام فکری پرمخاطب مانند دین مبین اسلام بود، تا فرسایش جنگ شناختی به ظاهر فرانسوی، کانال نفوذ رژیهم صهیونستی در منطقه و حیات و تنفس بیشتر این غده سرطانی را رقم بزند.

شهبازپور بیان داشت: در جمع بندی قضیه نیز باید اظهار داشت، که رژیم منحوس اسرائیل با هم‌پیمانان منطقه‌ای و عقبه اروپایی و ماهیت آمریکایی در صدد است تا از گسل‌های مذهبی جهان اسلام از طرفی با اسلام‌هراسی و از طرفی دیگر مشغول سازی‌های از قبل طراحی شده، اذهان ملت‌ها را به سمت و سوی دیگری هدایت کند.

وی در پایان گفت: در تمدن غربی که آمار زنازادگی روز به روز افزایش پیدا می‌کند، و خانواده و ارزش را فدای هوس و هواپرستی کرده؛ باید هم به دُردانه آفرینش توهین کنند و این اقدامات نشانگر درون خبیث و آلوده غربی‌هاست.

توهین مکرون به پیامبر اسلام تبعات سنگینی را برای کشورش و هم‌پیمانان آن به دنبال خواهد داشت

توران جلیل‌پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی با ابراز تاسف از رفتارهای ضدعقلانی و فاشیستی رئیس جمهور فرانسه، اظهار داشت: اتفاقات اخیر در جسارت به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام و توهین‌هایی که از جانب مستکبران جهانی من جمله فرانسه به حضرت شده است و اقدام وقیحانه امانوئل مکرون که نه تنها از عمل بد خود معذرت خواهی ننموده بلکه دوباره و در کمال بی‌ادبی توهین خود را تکرار می‌کند، پرده از سیاست‌های ضد اسلامی غرب در قبال مسلمانان را رو کرد.

وی این اقدامات را یک حرکت و بازی سیاسی عنوان کرد و گفت: این عمل یک پرده پوشی و بازی سیاسی است تا غربی‌ها جنایات خود در منطقه خاورمیانه را پشت آن پرده مخفی کنند اما دولت فرانسه  باید متوجه باشد که آزادی بیان به منزله بازی و توهین به اعتقادات بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون مسلمان تبعات سنگینی را برای او و کشورهای هم فکر وهم پیمانش خواهد داشت.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمةالزهرا (س) چایپاره تصریح کرد: در کشوری که برهنه بودن و هم جنس بازی یک ارزش و یک نوع تفکر ایده‌آل است و از آن به عنوان آزادی بیان و اندیشه سخن به میان می‌آورند چگونه ممکن است به اعتقاد مسلمانان که ریشه الهی و دینی دارد بها داده نشود؟ و اگر واقعا آزادی بیانی هست که یقینا نیست چرا اسلام ستیزی در آن کشور به عیان اتفاق می‌افتد.

وی افزود: چرا غربی‌ها با تمام مظاهر دین اسلام من جمله مسجد و حجاب به مبارزه برخاسته‌اند آیا این دلیلی جز این می‌تواند داشته باشد که مستکبران جهانی از اسلام احساس خطر می‌کنند؟ و از اسلام می‌ترسند و مانند ترسوها به جای بحث منطقی پشت سر مفاهیم توخالی مثل آزادی بیان که هیچ نمودی در کشورهای غربی ندارد، پنهان می‌شوند.

جلیل پور در پایان بیان داشت: غربی‌ها از روی واهمه از گسترش اسلام عدالت محور و مدافع مظلوم به توهین‌های خود ادامه می دهند و تمام انزجار مسلمین را به خود جلب می‌کنند و این نه تنها جایگاه پیامبر اسلام را خدشه دار نخواهد کرد بلکه چهره پست غربی‌ها را روشن تر و وحدت مسلمین را بیشتر خواهد نمود چرا که غربی‌ها کوچک تر از آن هستند که بتوانند با اعمال خود ساحت مقدس پیامبر اسلام را زیر سؤال ببرند.

اقدام رئیس جمهور فرانسه برای اسلام هراسی و ترس از گسترش اسلام عدالت محور است

حجت الاسلام ابوالفضل یزدی در مصاحبه با خبرگزاری حوزه با بیان این‌که توهین رئیس جمهور فرانسه به نبی مکرم اسلام بسیار دردآور است و قلب مسلمانان را جریحه دار کرده است، اظهار داشت: توهین به پیامبر اسلام اهانت به همه ادیان الهی است و نباید به چنین مسائلی بی‌تفاوت شد و گرفتن موضع قاطع و اعلام انزجار از این حرکات وظیفه مسلمانان است.

وی افزود: این اقدام اولین حرکت فرانسوی‌ها نیست و  چند سلا قبل نشریه شارلی ابدو با کشیدن کاریکاتور پیامبر اسلام به ساحت مقدس حضرت توهین و اهانت کرد و اما اهانت یک مسئول بلندپایه فرانسوی به مقدسات اسلامی در این اندازه بی‌سابقه بوده است و این اقدامات برای اسلام هراسی و ترس از گسترش اسلام عدالت محور است.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر (ع) شاهین‌دژ تصریح کرد: ای اقدامات مسلمانان را در اروپا به زحمت می‌اندازد و دشمنان اسلامی به دنبال این هستند که جلوی نفوذ اسلام در غرب خصوصا در فرانسه و گسترش آن را بگیرند و اکنون در فرانسه وضعیت به شدت بحرانی است و از سویی مردم این کشور به اسلام اقبال پیدا کرده‌اند، دولت مکرون با این اقدام می‌خواهد افکار عمومی را از مشکلات خود به سمت مباحث اسلام ستیزانه منحرف کند.

وی ادامه داد: این توهین‌ها افتضاح، فضاحت و روسوایی برای یک کشوری است که خود را داعیه‌دار آزادی بیان در دنیا معرفی می‌کند و در فرانسه کسی حق ندارد بر علیه هولوکاست سخنی به میان بیاورد و توهین رئیس جمهور فرانسه به مقدسات نزدیک به دومیلیارد مسلمان، نشان‌گر رو به افول بودن تمدن دروغین غربی و مایه روسیاهی برای غرب‌گرایان در داخل کشور است.

حجت الاسلام یزدی تصریح کرد: آن‌هایی که در داخل کشور هستند و مدام سنگ تمدن غربی را به سینه می‌زنند باید بدانند تصویری که از غرب درست شده، یک تصویر دروغین و پوشالی است و آن‌ها حتی به انبیای الهی هم اهانت می‌کنند و این حرکات برای داخلی‌های دلداده غرب مایه عبرت باشد.

توهین به پیامبر اسلام نشان عجز دولت‌های غربی است

مرضیه جهانی نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، بیان داشت:  توهین به ساحت مقدس پیامبر رحمت، حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه واله وسلم) و دین اسلام که دین آزادی، برابری و برادری است، همیشه نشان از ضعف و ترس کافران بوده است و آن‌ها هربار که ندای اسلام را درگوشه‌ای از جهان می‌شنوند، از حسد درونی که نسبت به دین اسلام دارند،،زبان به اهانت می‌گشایند و تلاش می‌کنند برای مقابله با جذب مردم به این دین الهی، با حرف‌های دروغین خود، چهره اسلام را به مردم جهان ترسناک جلوه دهند.

وی افزود: اسلام هراسی توسط مکرون و طرح ادعاهای دروغین، مبنی بر تلاش اسلام گرایان برای تغییر قانون اساسی فرانسه که از دل‌های فاسد و ذهن های فرسوده بر می‌خیزد ، نه تنها خدشه‌ای به گل سرسبد عالم خلقت و چهره نورانی رسول مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه واله وسلم) وارد نخواهد ساخت، بلکه مثل همیشه برعکس، پلیدی و خفت، دیگری بر کارنامه سیاه اسلام ستیزان خواهد افزود.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین‌دژ در پایان با اعلام این‌که مسولین، اساتید و طلاب مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها شاهین‌دژ، ضمن محکومیت شدید این اقدام موهن، در کنار همه فداییان پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) درجهان ایستادند، گفت: برای دفاع از آرمان‌ها واهداف پیامبر عظیم الشأن اسلام ومقابله با اسلام هراسان  آماده ایم.

توهین کنندگان به پیامبر اسلام انسان‌های کوتاه فکری هستند

فریبا چناخچی نیز در مصاحبه با خبرگزاری «حوزه» با بیان این‌که مکتب و سیره و نام مبارک پیامبر زنده و حیات بخش است، گفت: هنوز هم دشمنان رسول اکرم(ص) از غیظ و عصبانیت به ساحت اعظم ایشان بی‌حرمتی می‌کنند و پیامبر اسلام نجات بخش عالم است و اگر زنده نبود این‌گونه دشمنانش بدان گستاخی نمی‌کردند.

وی با اشاره به این‌که ابولهب‌های زمانه و قلم‌های آنان همیشه در جهت توهین به کار رفته است، بیان داشت: اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام از طرف رئیس جمهور فرانسه نشان از حماقت و عمق دشمنی او با همه مقدسات است که از طرف همه آزادگان‌ جهان مردود و محکوم است و امروز نور حضرت محمد(ص) در جهان پرتلألو شده و همین حرمت شکنی‌هاست که توجه جهانیان را به سوی این نور جلب م‌ کند و افکار بسته و دربند را روشن به نور حقیقت می‌کند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی دشمنان پیامبر و مسلمانان را انسان‌های کوتاه فکر و احمق خواند و تصریح کرد: دشمنان اسلام کوته فکر و عروسک‌های خیمه شب بازی شیاطین هستند و این بار دست شیطان لعین از آستین فاسدان فرانسه درآمد.

وی در پایان بیان داشت: دشمنان منتظر باشند تا فریادهای لبیک یا محمد(ص) از چهارگوشه جهان به گوش رسد تا خفتگان وادی جهل را بیدار کرده و اهانت کنندگان را از کار شیطانی خود پشیمان سازد.

مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) شهرستان سلماس نیز با صدور بیانیه‌ای این اقدام رئیس جمهور فرانسه را محکوم کرد

متن بیانیه به شرح ذیل است:

 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَعَدُوَّکُمْ أَوْلِیَاءَ... تُسِرُّونَ إِلَیْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ... وَمَنْ یَفْعَلْهُ مِنْکُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاءَ السَّبِیلِ * إِنْ یَثْقَفُوکُمْ یَکُونُوا لَکُمْ أَعْدَاءً وَیَبْسُطُوا إِلَیْکُمْ أَیْدِیَهُمْ وَأَلْسِنَتَهُمْ بِالسُّوءِ وَوَدُّوا لَوْ تَکْفُرُونَ.

(آیه ۱و ۲ سوره ممتحنه)

بار دیگر نقاب از چهره غرب وحشی برافتاد و چهره بدون روتوش آن‌ها بر همگان روشن گردید و اینک که چنگال استعمار و بنیاد کفر نه به وسیله دست گماشته‌های آنان، که از حنجر منحوس، رئیس جمهور خبیث فرانسه جرأت جسارت به پیامبر اعظم و رحمه للعالمین را پیدا کرده است و قلب یک ونیم میلیارد مسلمان را جریحه دار کرده، مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهراء سلام الله علیها سلماس این رفتار بسیار شنیع و گستاخانه را به شدت محکوم نموده و محکومیت این عمل را فرض بر همه مسلمانان جهان و خصوصا مسلمانان کشور عزیزمان ایران می‌داند.

منادی آزادی بیان و حقوق بشر که در آمریکا و دولت‌های غربی گوش جهانیان را کر کرده است، هنگام طرح بررسی جریان هولوکاست تا جایی پیش می‌رود که حتی دانشمندان کشور خودشان را به خاطر بیان واقعیت هولوکاست زندانی می‌کنند، اما تجاوز و اهانت به محبوب و پیشوای یک و نیم میلیارد مسلمان را بر خود امری عادی می‌دانند، کجایند آن غول‌های خبرگزاری دنیا که به خاطر مرگ یک شخص عادی یا حتی مرگ یک گربه، گلو پاره می‌کنند، ندای دفاع از حقوق بشر ودفاع از حقوق حیوانات می‌دهند اما به خاطر هتاکی و گستاخی بزرگ دلقک فرانسوی لال شده اند، کجایند!؟

آری این دقیقا مفهوم واقعی حقوق بشر و آزادی بیان در غرب است.

در درجه اول بر همه مسئولین و دولتمردان کشورهای اسلامی لازم است مراتب عصبانیت و انزجار خود را از عمل بسیار وقیحانه امانوئل مکرون، به سفرای فرانسه در کشورشان اعلام نموده و اقدامات جدی در جهت کاهش و یاحتی قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی با دولت فرانسه نمایند.

بر همه مسلمانان و انسان‌های آزادی خواه لازم است که با محکومیت جدی این عمل، به هر طریق ممکن، چه در فضای مجازی و چه در اقدام عملی از قبیل راهپیمایی و اعلام انزجار و اقدام اساسی و دندان شکن به این جسارت و یاوه گویی‌های رئیس جمهور فرانسه بدهن، بدیهی است یکی از اقدامات اساسی و عملی در محکومیت این عمل، تحریم و عدم خرید کالاهای فرانسوی می باشد. این جرأت گستاخانه مکرون می تواند ناشی از کم رنگی حمایت و غیرت ما مسلمانان باشد پس اقدامات عملی فوق الذکر بر فرد فرد ما مسلمانان واجب بوده و پاسخ دندان شکنی به جسارت های مستکبران خواهد بود و پرواضح است که عدم اقدام عملی، آنان را در تکرار این یاوه گویی ها جری تر و گستاخانه تر خواهد کرد.

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha