دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مساجد ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام خانبابایی با تاکید بر این‌که ائمه جماعات مورد حمایت قرار خواهند گرفت، گفت: با پیگیری‌های نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی طرحی را آماده کرده‌ایم که بر اساس آن در ارومیه هیج مسجدی بدون روحانی نخواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام محمد خانبابایی امروز در گردهمایی ائمه جماعات ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، با اشاره به این‌که جلسات مختلفی برای حل مشکلات مساجد و فعال‌تر شدن آن صورت گرفته است، اظهار داشت: دغدغه نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، رفع مشکلات معیشتی طلاب و معضلات محلات و استقرار روحانیون در محله است و در این راستا به امور مساجد ماموریت داد تا مساجد خالی از روحانی را شناسایی کرده و برای آن امام جماعت معرفی کند.

وی بیان داشت: حکم روحانی مسجد بعد از معرفی به سازمان تبلیغات اسلامی اعطا خواهد شد و پس از آن به مردم و نمازگزاران معرفی خواهد شد.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد آذربایجان‌غربی تصریح کرد: برخی مساجد حاشیه شهر که روحانیون در آن مستقر و به تبلیغ دین مشغول هستند، مورد حمایت قرار خواهند گرفت و در این رابطه با مسئولین مربوطه هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که قانون، روحانی را به عنوان مدیر مسجد می‌شناسد، گفت: روحانی فقط امام جماعت نیست، بلکه باید همچون پدر مهربان با اعضا و فعالان مسجد برخورد و همکاری داشته باشد تا بتواند مشکلات محلات را حل و فصل کرده و پیوند بین مسجد، مدرسه و محله را ایجاد کنند.

وی با بیان این‌که مرکز امور مساجد از روحانیون حمایت خواهد کرد، گفت: روحانیون به عنوان مدیر مسجد باید با متولیان فرهنگی شهر جهت برگزاری مراسمات دینی و ملی همکاری کنند و در این راستا با بخش فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه تفاهم‌نامه‌ای امضا شده است.

 روحانیون با شهریه امرار معاش می‌کنند

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام کریم حسین‌خانی مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان این‌که طلاب با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و خیلی از آن‌ها فقط با شهریه زندگی می‌کنند، بیان داشت: با شیوع ویروس کرونا مشکلات طلاب چندین برابر شده است و برای حل آن جلسات مختلفی در این ۹ ماه برگزار شده و حدود ۶۰ نفر از روحانیون ارومیه در مضیقه معیشتی صدرصدی هستند.

مساجد محل وصل امام و امت هستند

قهرمان عیوضلو هم در ادامه این مراسم با تصریح بر این‌که امام خمینی (ره) از مسجد به عنوان سنگر و رهبر انقلاب به عنوان قرارگاه فرهنگی یاد کرده‌اند و اگر سنگر قوی باشد ترسی از دشمن نخواهیم داشت، گفت: مساجد محل وصل امام و امت هستند.

فرمانده ناحیه سپاه ارومیه تاکید کرد: هیچ فردی در مسجد توانمندتر از روحانی نیست و لازم است علمای محترم در جلسات پایگاه‌ها برای بصیرت‌افزایی دینی و سیاسی جوانان حضور یابند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha