جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدمصباح عاملی

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به مردمی بودن و ارتباط مستقیم حوزه علمیه با مردم، ابراز کرد: مبنای همکاری‌های فی مابین حوزه و نهادها، ایفای نقش و رسالتی است که این مجموعه نسبت به امور برون حوزوی در بخش های مختلف نظام، جامعه و بین الملل دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، در دیدار رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه مبنای همکاری‌های فی مابین حوزه و نهادها در واقع ایفای نقش و رسالتی است که این مجموعه نسبت به امور برون حوزوی در بخش های مختلف نظام، جامعه و بین الملل دارد، افزود: بحث هدایت دینی، هدایت سیاسی و خدمات اجتماعی، امری مشترک است و در این زمینه سازمانی مانند نیروی انتظامی که مسئله مهم امنیت را بر عهده دارد، عرصه ای با اهمیت به شمار می رود.

وی به ضرورت حرکت عالمانه و بصیرت سیاسی با نگاه به اهمیت حاکمیت دین در جامعه، اشاره و خاطرنشان کرد: تحقق دین در جامعه امری سخت و البته مطلوب و هدف پیامبران الهی بوده و از این رو مسئله ای مهم است که می بایست بر آن اهتمام ورزید.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه مردمی، مکتبی و ولایی بودن را سه ویژگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی دانست که باید با آموزش و به صورتی منضبط و دقیق محقق شود زیرا این مسئله برای کسانی که ارتباط مردمی و فعالیتی با محوریت مردم دارند، بسیار مهم است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، ارتباط و معیار مردمی، محوریت ولایت و نقشه و هدف مکتب را از ویژگی های مشترک میان حوزه علمیه و سازمان هایی دانست که به طور مستقیم با مردم مرتبط هستند.

مدیر حوزه علمیه خراسان در ادامه از لزوم برنامه مشترک جامع میان حوزه علمیه خراسان و نیروی انتظامی گفت و یادآور شد: این تعامل دو سویه و تنگاتنگ، برنامه و آموزش، لازم دارد که اهداف، مسئولیت ها و مسائل پیش رو به خوبی محقق شود .

وی جزیره ای عمل کردن را موجب بهره مندی کمتر از ظرفیت ها عنوان کرد و گفت: اگر یک کار به صورت متمرکز انجام شود نیرو و توان مجموعه ها بیشتر خواهد شد و به بازدهی بالایی می رسد؛ از این رو دست کم می ‌توان در قالب یک مجموعه جزایر با محوریت حوزه علمیه فعالیت‌هایی را به ثمر رساند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، توجه به ویژگی‌های فردی، دانشی و بینشی در فعالیت یک نیروی حوزوی برای نهاد یا جلسه خاص را مورد تاکید قرار داد که حوزه علمیه با شناختی که دارد می‌تواند در این زمینه نیز برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد.

مدیر حوزه علمیه خراسان، آموزش متناسب، دانش، بینش و مهارت را لازمه کار عنوان و خاطرنشان کرد: نظارت مستمر سیستمی و ارزیابی عملکرد در پایان سال، کار دیگری است که می بایست مد نظر باشد تا نتیجه مطلوب به دست آید.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه مشهد در خیلی از بخش‌ها الگو می باشد، گفت: این امر به لحاظ حرکت های کیفی و تحولی امکان پذیر است؛ با توجه به این مسئله، در ارتباط و تعامل نیروی انتظامی و حوزه علمیه نیز می‌توان در این امر نمونه بود.

وی بر تاثیرگذاری حلقه های معرفتی و بصیرتی با حضور مبلغان حوزه علمیه تاکید و ابراز کرد: این گونه جلسات صمیمی از نظر فکری، اخلاقی، روحی، روانی و رفتاری، تاثیری جامع و کامل دارد که به طور مثال، در ارتباط با حلقه های معرفتی با کادر وظیفه هوانیروز مشهد اجرا و نتیجه خوبی در برداشت.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی خاطرنشان کرد: از ظرفیت و توانمندی مرکز مشاوره این حوزه می توان برای تقویت مباحث خانواده در ناجا بهره برد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha