سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام ابراهیمی

حوزه/عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این‌که بسیج چشم بینای نظام و کاملا مراقب همه چیز است، گفت: بسیج امروز یک سازمان یا یک نهاد یا یک شخصیت حقوقی و حقیقی نیست بلکه این شجره طیبه به برکت خون شهدا شناخته شده و یک فرهنگ، گفتمان و یک ایدئولوژِی اصیل در جهان است.

حجت الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: زمانی‌ که امام راحل(ره) در پنجم آذرماه ۵۸ دستور تشکیل بسیج مستضعفین را صادر فرمودند، هیچکس باور نمی کرد که بزرگ‌ترین تشکل مردمی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی شکل بگیرد که بتواند مدافع واقعی انقلاب اسلامی و کشور ایران باشد.

وی ضمن اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در خصوص بسیج با بیان این‌که بسیج نیروی کارآمدی برای تمام دوران هاست چه در جنگ سخت و چه در جنگ نیمه سخت و جنگ نرم، تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست، هر جایی‌ که کشور و انقلاب اسلامی ایران نیاز پیدا کرد، بسیج حضور داشت و در حقیقت بسیج تهدید را به فرصت تبدیل کرده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: تشبیه بسیج توسط امام راحل(ره) به شجره طیّبه و درخت پاک به سبب آثار آنان در مناطق محروم و حمایت از مستضعفان کشور و جهان است، چرا که در کارنامه ۴۰ سال انقلاب اسلامی اوصافی مانند رشد صعودی، پرمیوه بودن، سایه‌داری و پایداری در بسیج چشم نوازی می‌کند که نباید از اهمیت آن غفلت شود.
 

بخش اعظمی از امنیت کشور را مرهون بسیجیان هستیم

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی از بسیج به عنوان پشتیبان نیروهای مسلح یاد کرد و افزود: بخش اعظمی از امنیت کشور را مرهون بسیجیان هستیم.

وی با اشاره به این‌که بسیج چشم بینای نظام و کاملا مراقب همه چیز است،عنوان کرد: همه ما بر این نکته واقف هستیم که بسیج امروز یک سازمان یا یک نهاد یا یک شخصیت حقوقی و حقیقی نبوده بلکه این شجره طیبه به برکت خون شهدا شناخته شده و یک فرهنگ، گفتمان و یک ایدئولوژِی اصیل در جهان است.

نماینده اسبق مردم بیرجند،خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که اگر بسیج نباشد،یکی از ارکان‌های‌ فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی کشور لنگ می‌شود، اذعان داشت: تقویت روحیه بسیجی بین مردم از ارکان اساسی مقابله با توطئه دشمنان است و بایستی همه ما در این خصوص اهتمام لازم را داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی ادامه داد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در ۴۰ سال گذشته همواره علیه ایران اسلامی توطئه کرده اند و لحظه‌ای در این خصوص عقب نشینی نکرده‌اند که این امر همچنان ادامه دارد و باید بسیار هوشمندانه عمل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس منحوس کورونا در جهان و ایران و نقش موثر بسیج در کاهش آلام جامعه،گفت:بدون شک اگر تلاش بسیجیان در این زمینه نبود شاهد عواقب بسیار جبران ناپذیری در جامعه بودیم چرا که بسیجیان دلاور و مقتدر با حضور در بیمارستان‌ها،غسالخانه‌ها،نمازخواندن‌ بر متوفیان،مساجد و حسینیه‌ها و....در این خصوص، به کمک مردم جامعه شتافتند و همه ما قدردان زحمات این عزیزان هستیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر این‌که بسیج و بسیجیان موجب احیای امید در جامعه شدند،بیان کرد:همانطور که اشاره شد،بسیج از یادگارها و شاهکارهای امام‌ راحل(ره) است و این بسیج بود که باعث خوشبین‌ شدن مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گردید.

انتهای‌ خبر/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha