پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار نمایندگان مجمع طلاب استان کهگیلویه وبویراحمد با آیت الله اعرافی

حوزه/ اعضای مجمع طلاب و فضلای استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در دفتر مدیرحوزه های علمیه با آیت الله اعرافی دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در دیدار رئیس و اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان کهگیلویه و بویراحمد که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، گفت: حوزه عظمت و سرمایه های زیادی که دارد و باید متناسب با نیازهای روز پاسخ گو باشد، از این جهت رسالت همه ما خیلی سنگین است؛  وقتی به مسئولیت ها نگاه می کنم، غصه می خورم که طرح های زیادی وجود دارد ولی مسائل و مشکلات اجازه پیشرفت نمی دهد.

وی افزود: سنگینی کار و عقب ماندگی ما  هم کم نیست، نباید کار را عادی، متعارف و سبک بدانیم بلکه  بیداری و هوشیاری و فهم زیادی می خواهد و باید از خدا نیز کمک گرفت.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: در طول این چهار سال، گنجینه ای از تفکر، اندیشه و طرح و برنامه فراهم شده که بخش هایی از آن به سمت اجرا رفته و بخش های بزرگی از آن نیز در یک یا دو دهه آینده باید اجرایی شود.

امام جمعه قم خاطر نشان ساخت: در میان همه‌ی طرح‌ها ۳۰۰ طرح مهم داریم و از بین آنها حدود ۱۰۰طرح راهبردی و اساسی وجود دارد که می‌توانند برای آینده حوزه علمیه بسیار راهگشا باشد؛ طرح کارویژه‌های روحانیت، طرح آمایش، درختواره‌ی رشته‌های تحصیلی در ۱۶ عرصه و ۴۰۰ رشته تحصیلی طراحی شده است و احیای موقوفات حوزوی، هدایت علمی، برنامه پنج ساله حوزه علمیه و فقه معاصر از مهمترین این طرح‌هاست اگر شورای انقلاب فرهنگی و مجلس ودولت پای کار بیایند نظام روحانیت خیلی قوی تر از قبل خواهد شد.

آیت الله اعرافی با اشاره به طرح آمایش حوزه گفت: ۲۰۰ کارکرد روحانیت، شناسایی شده است که از آن تعداد حدود ۶۰ مورد آن به عنوان اولویت انتخاب شده است و دنبال می‌شود.

امام جمعه قم با اشاره به سیاست مدیریت حوزه نسبت به سایر استان ها، خاطر نشان ساخت: ما در قبال استان ها چند سیاست مهم را دنبال می کنیم، از جمله تفویض بیشتر اختیارات و واسپاری امور با اختیارات بیشتر؛ البته ارتقاء و تعالی حوزه‌های منطقه ای و استانی برای پاسخگویی بیشتر به نیازهای جامعه می باشد.

وی گفت: ذیل همه این برنامه ها حدود ۳۰ برنامه تعریف شده است؛ مثل واسپاری امتحانات، مجوز سطوح عالی، رسمیت پیدا کردن دروس خارج به گونه ای که امروز حدود۳۵   درس خارج در استان ها رسمیت پیدا کرده است که قبلا نبود.

آیت الله اعرافی در پایان خطاب به مسئولین مجمع نمایندگان طلاب و فضلای کهگیلویه و بویر احمد گفت: مصوبات استان کهگیلویه و بویراحمد را دنبال کنید و پیگیری کنید تا  حوزه این استان قوی تر از قبل پاسخگوی نیازها باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha