پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر / درس اخلاق آیت الله محسن فقیهی در مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی

حوزه/ بسیج می تواند حافظ عدالت اجتماعی و امنیت و حامی مستضعفین و حافظ دین و کشور از شرّ استکبار جهانی باشد، برای همین منظور باید این فرهنگ در بین آحاد مردم توسعه و گسترش یابد.

آیت الله فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ‌حوزه، گفت: در طول تاریخ اسلام و انقلاب همیشه پاکترین و فداکارترین انسانها که دارای اهداف عالیه هستند و بودند در عنوان بسیج به مردم خدمت رسانی می کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: بسیج همیشه برای رفع مشکلات آماده می باشد، چرا که به فرموده امام راحل بسیج شجره طیبه ای است و باید وجود داشته باشد و با عشق به مردم خدمت کند.

این استاد حوزه اظهار داشت: رهبر انقلاب در مورد بسیج فرمودند« بسیج مکتب است و باید به عنوان نیروهای مقاومت و مکتب به همه جهانیان معرفی شود».

وی بیان داشت: بسیج نقش های مختلفی می تواند داشته باشد، کمک به اقشار مختلف مردم، هوشیاری در حوادث مختلف، مجاهدت برای رفع مشکلات نظام و انقلاب و دفاع از اصول مسلم اسلام و حفظ هویت اسلامی و ملی از جمله آن است.

آیت الله فقیهی گفت: تا کنون این گونه بوده و از این به بعد هم همینطور خواهد بود، چرا که معتقدیم بسیج، تفکر است و باید برای حفظ این تفکر تلاش کرد و حتی این نقش مهم را در جامعه در بین مردم و جوانان نسل های امروزی فرهنگ سازی کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: اگر همه جوانان بسیجی باشند و این فرهنگ را در خود تجلی دهند، قطعا می توانند بیش از گذشته برای رفع مشکلات جامعه، نظام و مردم و انقلاب تلاش و برای حفظ و هویت اسلامی ملی کوشش نمایند. این امر کار بسیج است و باید کاری کرد بیش از گذشته تداوم یابد و فرهنگ سازی شود، تا شاهد نظامی مقتدر و قدرتمند در منطقه و بلکه در بین الملل باشند.

این استاد حوزه اظهار داشت: بسیج حتی می تواند حافظ عدالت اجتماعی و امنیت و حامی مستضعفین و حافظ دین و کشور از شر استکبار جهانی باشد، برای همین منظور باید این فرهنگ در بین آحاد مردم توسعه و گسترش یابد.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha