شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر / دیدار معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: ورزش بانوان باید مورد توجه واقع شود و برای آنها امکانات مناسب شأنشان فراهم گردد تا شاخص های سلامت بانوان استان قم ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در دیدار با مسئولین اداره کل ورزش و جوانان استان قم، ضمن تبریک و تسلیت شهادت دانشمند هسته ای شهید فخری زاده و گرامی داشت هفته بسیج گفت: اهمیت مقوله ورزش روشن و آشکار بوده و اگر فرهنگ ورزش در جامعه ترویج یابد، پایه های سلامت جسم و جان فراهم شده است.

وی با بیان این که وظیفه همه دستگاه ها و نهادهاست که از این فرهنگ حمایت کرده و آن را ترویج دهند، اظهار داشت: معمولاً به مقامات کشوری تأکید می کنیم، ادارات کل استان قم را متفاوت با سایر استان ها ببینند و در مورد همه آنها به گونه ای تصمیم گیری نمایند که با حوزه علمیه ای که با کل کشور در ارتباط است همراه باشند و نگاه استانی صرف به آنها کافی نیست.

مدیر حوزه های علمیه گفت: نکته دیگر این است که در بحث ورزش باید مسائل علمی، پزشکی، فقهی، دینی و اخلاقی مرتبط با آن مورد بررسی قرار گیرند.

آیت الله علیرضا اعرافی با بیان این که قم باید در زمینه ورزش و اخلاق پیشگام باشد، اظهارداشت: باید به ورزش قهرمانی توجه بیشتر شود  و نگاه الگوسازی را هم به آن داشت؛ باید این جوانان برومند، با اراده و نخبه را که تأثیر زیادی روی سایر جوانان و نوجوانان دارند را هم از جهت ورزش و هم فرهنگی و اخلاقی تربیت نمود و مورد حمایت قرار داد.

عضو شورای عالی حوزه بیان داشت: ستاره های ورزشی به خوبی می توانند در دنیا تأثیرگذار باشند و ما باید این عزیزان را در کشور کمک کنیم تا به افتخار آفرینش های خود ادامه دهند.

وی با تاکید بر این که باید فرهنگ ورزش در جای جای کشور  و حتی در داخل منازل مردم ترویج یابد، گفت: به ورزش های بومی و باستانی خودمان هم باید توجه بیشتری داشته باشیم؛ متأسفانه سرانه ورزش های باستانی در استان قم بسیار پایین است.

ورزش بانوان نیز باید مورد توجه واقع شود

مدیر حوزه های علمیه، افزود: ورزش بانوان نیز باید مورد توجه واقع شود و برای آنها امکانات مناسب شأنشان فراهم گردد تا شاخص های سلامت بانوان این استان ارتقا یابد.

آیت الله اعرافی گفت: در باب مسائل جوانان می بایست به مسئله اشتغال و مسکن آنان توجه شود؛ حوزه علمیه در پاسخ به این مسئله اقدام به احداث شهرک مهدیه نموده است.

وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت بسیج که هرکجا روح بسیجی باشد کارهای معجزه آسایی می توان انتظار داشت باید به خوبی استفاده برد.

امام جمعه قم تصریح کرد: بها دادن به نسل جوان و تربیت نیروهای توانمند بسیار مهم است، حوزه علمیه با وزارت ورزش و جوانان توافق نامه ای داشته است که در حال پیگیری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha