جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سیلاب خوزستان / سیل خوزستان

حوزه/ وضعیت برخی از شهرهای خوزستان به‌ویژه بندر امام و چمران به‌قدری وخیم است که مردم خانه‌های خود را ترک کرده و در حسینیه‌ها و مساجد اسکان داده‌شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، پس از ورود سامانه بارشی به استان خوزستان و افزایش شدت بارش‌ها، اکثر شهرهای خوزستان غرق در آب شدند؛ از اهواز و کارون گرفته تا ماهشهر و بندر امام و شهر چمران...

اما در این میان، ماهشهر، بندر امام خمینی و شهر چمران، بیش از سایر نقاط خوزستان دچار آب‌گرفتگی و به‌نوعی سیلاب شد.

هزاران خانه زیر آب رفته است

هم‌اکنون طبق اعلام مسئول ستاد مقابله با بحران حوزه علمیه خوزستان، بیش از هزاران خانه به زیر آب‌رفته و چندصد خانواده نیز محل زندگی خود را به‌صورت موقتی ترک کرده‌اند.

نیاز اصلی شهر، دستگاه پمپ آب برای تخلیه آب‌های سطحی است

حجت الاسلام خوشبین، مدیر مدرسه علمیه صاحب‌الزمان ماهشهر، با بیان اینکه نیاز اصلی شهر، دستگاه پمپ آب برای تخلیه آب‌های سطحی است، گفت: پیگیری‌هایی از سوی امام جمعه و سایر مسئولان شهری صورت گرفته اما نیاز به همت مسئولان عالی‌رتبه استانی است.

آب‌های سطحی مناطق بندر ماهشهر تا امروز تقریباً خالی از آب شدند

همچنین حجت الاسلام غبیشاوی، امام جمعه ماهشهر، با بیان اینکه آب‌های سطحی مناطق بندر ماهشهر تا امروز تقریباً خالی از آب شدند، گفت: عمده مشکل باقی‌مانده مربوط به بندر امام خمینی و شهر چمران است.

وی خواستار ارسال دستگاه‌های پمپ فشارقوی تخلیه آب از سوی مرکز استان شد و تصریح کرد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ورود دوره سامانه بارشی به استان، ضروری است که مسئولان ارشد استانی فکر چاره‌ای برای مردم ماهشهر، بندر و چمران امام کنند.

به وسایل زندگی مردم، آسیب جدی وارد شده است

در ادامه حجت الاسلام تابش، امام جمعه بندر امام خمینی، با بیان اینکه سه‌چهارم شهر از دو شب پیش تا دیشب زیر آب بوده، گفت: با کمک نیروهای شهرداری و جهادگران از روز گذشته تا به امروز این میزان به دوم سوم تقلیل پیدا کرده است.

وی با تأکید بر اینکه به وسایل زندگی مردم، به‌ویژه فرش و لوازم برقی، آسیب جدی وارد شده است، گفت: از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد برخی لوازم خانه‌های مردم صدمه دیده است. هم‌اکنون صدها خانه در زیر آب هستند و باید مسئولان استانی به جد پایِ‌کار بیایند.

رفع این مشکل نیاز به مساعدت کشوری دارد

حجت الاسلام تابش، گفت: رفع این مشکل نه فقط نیاز به عزم استانی که نیاز به مساعدت کشوری دارد.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره)، با اشاره به کمبود تجهیزات صنعتی برای تخلیه آب‌های سطحی، گفت: نیاز مبرم داریم که هرچه سریع‌تر دستگاه‌های پمپ آب از اقصا نقاط خوزستان به این منطقه بیایند تا بیش از این، شاهد یک فاجعه زیست‌محیطی نباشیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha