سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام فیاضی

معاون پژوهش حوزه علمیه یزد، تحقیق و پژوهش را اساس پیشرفت کشور دانست و گفت: خداوند متعال در قرآن، ابتدا به قلم قسم خورده که وسیله نگارش است و سپس به آموزش اشاره می کند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان یزد در گفتگو با خبرنگار حوزه، ضمن تبریک هفته پژوهش به فعالان عرصه تحقیق و پژوهش اظهار داشت: اگر مروری بر صبغه علم و دانش داشته باشیم همواره تحقیق و پژوهش که همان رفتار باشد مقدم بر آموزش بوده است و در آموزه های دینی سفارش شده است که فرزندان شما با مشاهده اعمال شما به انجام عبادات تشویق و ترغیب می شوند.

حجت الاسلام فیاضی افزود: خداوند متعال در قرآن ابتدا به قلم قسم خورده که وسیله نگارش است و سپس به آموزش اشاره می کند،  و لذا عرصه تحقیق و پژوهش اساس پیشرفت اصول است، همچنان که برخی از بزرگان پژوهش را پیشبرد مرزهای علم و دانش بشری عنوان و تعریف می کنند.

وی در ادامه به عملکرد یکساله معاونت پژوهش حوزه علمیه استان یزد اشاره کرد و گفت: طلاب استان یزد در یکسال گذشته  بیش از ۱۵۰ مقاله در فراخوان های ملی، فراملی، منطقه ای و استانی ارسال کرده اند که در عرصه بین المللی ۵ نفر، در عرصه ملی ۴ نفر، در عرصه منطقه ای ۳ نفر و در عرصه استانی ۱۵ نفر حائز رتبه شده اند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان یزد افزود: با برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت های پژوهشی، تمامی اساتید استان دارای مهارت های پژوهشی می باشند. همچنین دوره ها و کارگاه های آموزشی با موضوعات نگارش مقاله، موضوع یابی، منبع یابی ویژه طلاب برگزار شده است.

حجت الاسلام فیاضی با اشاره به اتمام طرح تحقیقاتی تطور فرهنگی استان یزد که از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به حوزه علمیه یزد واگذار شده بود اظهار داشت: در حال برنامه ریزی جهت کار تحقیقاتی با موضوع تهدیدها و فرصت های کرونا و نقش آموزه های دینی در تبدیل تهدیدها به فرصت هستیم.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha