جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حدائق

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز گفت: یکی از راه های پول دار شدن «انفاق» است. در بیش از ۹۰ مورد در قرآن کریم خداوند می فرماید انفاق کنید تا انفاق کنم؛ برخی ها چشم را بر بشارت خداوند بسته اند و بر یک مورد شیطان که می گوید ندهید، گدا می شوید باز کرده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق،  در مراسم توزیع کمک های مومنانه که از سوی مرکز خدمات حوزه علمیه فارس در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) برگزار شد، در خصوص انفاق اظهار کرد: انفاق کار بسیار با عظمتی است که ائمه(ع) بر روی آن تاکید دارند.

وی در ادامه با طرح این سؤال که نیکوکار به چه کسی گفته می شود، اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید کسانی که در سرور و خوشحالی و در سختی ها و مشکلات اهل انفاق هستند، نیکوکارند.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز خاطرنشان کرد: گاهی برخی فکر می کنند انفاق وظیفه ثروتمندان است، در صورتی که از قرآن کریم استفاده می شود که فقیر هم باید اهل انفاق باشد؛ به نوعی انفاق روحیه سخاوت می خواهد.

وی با بیان اینکه انفاق پول نمی خواهند، بلکه روحیه سخاوتمندانه می خواهد، عنوان کرد: مدیرکل، مسئول، استاندار، کارگر و رئیس جمهور همه باید اهل انفاق باشند، چراکه این رسالت جمعی است، اما هرکس باید به اندازه توان خود.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق تاکید کرد: کسانی هستند که کار خیر را با هرچه در توان دارند حتی با ۵ هزار تومان انجام می دهند، اما میلیاردرهایی هم هستند که پول آنان قابل نیست در کار خیر مصرف شود، اصلا لیاقت ندارند و نباید هم آن پول ها در چنین مسیری قرار گیرد.

وی به آثار و برکات انفاق اشاره و اظهار کرد: یکی از راه های پول دار شدن «انفاق» است. در بیش از ۹۰ مورد در قرآن کریم خداوند می فرماید انفاق کنید تا انفاق کنم؛ برخی ها چشم را بر بشارت خداوند بسته اند و بر یک مورد شیطان که می گوید ندهید، گدا می شوید باز کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha