جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید جوادحسینی خواه معاون پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)

حوزه/ در قسمت گروه های علمی پژوهشی این مرکز ۱۰ گروه علمی پژوهشی در حال فعالیت است؛ گروه های دهگانه شامل اصول فقه، فقه اجتماعی، فقه اقتصاد، فقه پزشکی، حقوق بشر و حقوق بشردوستانه اسلامی، فقه سیاسی، فقه قرآن و حدیث، فقه قضا، فقه کودک و فقه هنر و رسانه می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید جوادحسینی خواه معاون پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) به تشریح برخی از فعالیت های پژوهشی صورت گرفته  این مرکز پرداخت و گفت: ما دوره های آموزش پژوهش محور فقه پزشکی را در دست داریم که امسال سومین دوره پذیرش طلاب در فقه پزشکی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری دوره های نقد مقالات در مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: تازه ترین کتابی که به چاپ رسانده ایم کتاب "طرح نامه از نگرش تا نگارش" است که چاپ شده و در اختیار جامعه علمی قرار می گیرد.

حجت الاسلام حسینی خواه بیان کرد: ۳۵ عنوان کتاب را در سال جاری به چاپ رسانده ایم که اگر با دوره های گذشته مقایسه کنیم در این زمینه ارتقای بسیار بالایی داشته ایم؛ همچنین ۱۰ کتاب نیز در مرحله چاپ داریم.

وی با اشاره به لزوم ورود به فضای مجازی خاطر نشان ساخت: ما سعی داریم آثار فاخر خود را به صورت دیجیتالی نیز در اختیار علاقه مندان و جامعه علمی قرار می دهیم.

حجت الاسلام حسینی خواه عنوان کرد: مجله علمی تخصصی فقه و اجتهاد را داریم که در شرف اخذ مجوز علمی پژوهشی است و شماره دهم آن به زودی به چاپ می رسد.
معاون پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) مطرح کرد: برخی از منابع مطالعاتی فقه پزشکی را در دست اقدام قرار داده ایم؛ در هر زمینه ای درسنامه های مرتبط تألیف می شود و در اختیار دوستان و علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: نشست های علمی و کرسی های ترویجی از دیگر برنامه های پژوهشی این مرکز است که در ایام کرونایی به صورت وبیناری برگزار می شد؛ همچنین پنج کرسی و سه سخنرانی در فقه سیاسی و فقه اجتماعی برگزار کردیم.

حجت الاسلام حسینی خواه خاطر نشان کرد: در قسمت گروه های علمی پژوهشی این مرکز ۱۰ گروه علمی پژوهشی در حال فعالیت است؛ گروه های دهگانه شامل اصول فقه، فقه اجتماعی، فقه اقتصاد، فقه پزشکی، حقوق بشر و حقوق بشردوستانه اسلامی، فقه سیاسی، فقه قرآن و حدیث، فقه قضا، فقه کودک و فقه هنر و رسانه می باشند.

معاون پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد: در سال گذشته سامانه ای را با عنوان «مپفا» راه اندازی کردیم؛ این سامانه که در اصل عنوانش هست مدیریت پروژه های پژوهشی فقهی ائمه اطهار به منظور راهبری و مدیریت هرچه بهتر طرح های پژوهشی و در راستای ارائه تسهیلات خدمات به پژوهشگران و محققان مرکز راه اندازی شده و ۷۹ پروژه تابحال در این سامانه بارگذاری شده است که بخشی از پروژه های ماست و قرار است سامانه نخبگان پژوهشی مرکز به همین سامانه وصل شود و راه اندازی گردد.

وی گفت: قراردادهای پژوهشی و خرید آثار علمی در دستور کار ماست؛ پایان نامه ها و کتاب هایی را که از ارزیابی سربلند بیرون می آید را خریداری می کنیم و پژوهشگران را مورد حمایت قرار می دهیم.
حجت الاسلام حسینی خواه خاطر نشان ساخت: در مباحث مربوط به کرونا درسی مرتبط با فقه پزشکی مربوط به کرونا در این مرکز برگزار کردیم، همچنین یک نشست علمی  مرتبط با کرونا با حضور آیت الله فاضل لنکرانی داشتیم که در آن نشست علمی وی دیدگاه های فقهی را مطرح و به شبهات مربوط به آن پاسخ دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha