جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عاطفه سعیدی نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی

حوزه/ امروز جهادگران سلامت پیشتاز «فرهنگ ایثار» در کشور هستند و خوشبختانه «فرهنگ ایثارگری» دوباره رونق گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از تهران، عاطفه سعیدی نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، امروز در مراسم تجلیل از پرستاران، امدادگران دوران دفاع مقدس و مدافعان سلامت که با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن هویزه مجموعه باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد با بیان اینکه باید به جای روز پرستار، هفته پرستار را گرامی بداریم اظهار داشت: بزرگداشت روز پرستار به معنای توجه به فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی است و امروز جهادگران سلامت پیشتاز «فرهنگ ایثار» در کشور هستند و خوشبختانه «فرهنگ ایثارگری» دوباره رونق گرفته است.

وی ادامه داد: در تغییر فرهنگ با پدیده‌ای به نام «عزم» مواجهه هستیم و این درحالی است که عزم جوهره و تغییر هر انسانی محسوب می‌شود و اگر به دنبال تغییر رفتار هستیم باید پیگیر محقق شدن عزم در جامعه باشیم.

وی اضافه کرد: ما برای نهادینه کردن پدیده ایثارگری به مهندسی فرهنگی نیازمندیم، هر چند که ایجاد پدیده‌های فرهنگی امر ساده‌ای نیست و امروز پرستاران در جبهه اول این فرهنگ قرار دارند و برای اینکه این فرهنگ در جامعه محقق شود باید فرهنگ ستایش و قدر شناسی در کشور را جدی بگیریم.

سعیدی نژاد تصریح کرد: امروز مدافعان سلامت در جبهه پیشرفت کشور حضور دارند و زنان در الگوی اسلامی – ایرانی، عنصر اصلی آن محسوب می‌شوند، چرا که در شکل گیری تمدن الگوی اسلامی، این زنان هستند که پیشرفت را خلق می‌کنند. امروز هم پرستاران، پرچمداران شعار پیشرفت هستند و آنها هستند که عرصه پیشرفت را در کشور رقم می‌زنند.

مجتهد زاده: به ایثارگری پرستاران می بالیم

سخنران دیگر این مراسم خانم مریم مجتهد زاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس هم ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار تصریح کرد: من پرستار هستم و به این حرفه افتخار می‌کنم و این افتخار را ناشی از عملکرد قوی، مجاهدانه و عاشقانه این قشر پرتلاش و ایثارگر می دانم و به همه پرستاران دفاع مقدس و پرستاران مدافعان سلامت درود می‌فرستم.

وی افزود: با وجود این که کرونا عالم گیر شده و همه درگیر مقابله با این ویروس هستند، اما نوع عشق و ایثاری که پرستاران ما در مقابله با این ویروس از خودشان نشان دادند از نوع دیگری است و همه ما به این ایثارگری می‌بالیم.

رئیس سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به تقدیر مقام معظم رهبری از پرستاران کشور اظهار کرد: شما پرستاران با فداکاری و ایثارگری که در این حوزه و در این شرایط از خودتان نشان دادید شغل پرستاری را برجسته‌تر کردید و چقدر هوشمندانه و زیبا، ولادت حضرت زینب سلام الله علیها به نام «روز پرستار» مزین شده است.

وی تصریح کرد: ما به‌عنوان کسانی که بار امانت شهدا را بر دوش داریم باید پیام شهدا را با ایثارگری و حضور در صحنه و استمرار این مسیر به گوش جهانیان برسانیم و قدردان خانواده‌های شهدا و مدافعان سلامت باشیم. اگر زحمات پرستاران نبود آیا ما می‌توانستیم امروز با کرونا مقابله کنیم؟ این درحالی است همین مجاهدت‌هاست که راه پیشرفت کشور را باز کرده است.

مجتهد زاده با بیان اینکه کشور ما نیازمند ایثارگری و مهربانی است به تحقق جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: در جامعه اسلامی نیاز به ازخودگذشتگی و نوع دوستی داریم و این امر با وجود پرستاران قابل تحقق است لذا باید چنین رفتارهایی با تکریم و قدردانی این ایثارگری‌ها، برجسته شود.

رئیس سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس تأکید کرد: دشمنان با برنامه‌ریزی در قالب جنگ‌های نرم، مبادرت به سیاه نمایی در کشور می‌کنند، در حالی که ما باید نقاط قوت و مثبت‌ انقلاب را به‌خوبی به تصویر کشیده و به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم از پرستاران دوران دفاع مقدس و پرستاران حوزه سلامت تقدیر و تجلیل به عمل آمد و در بخش دیگر از کتاب «سالی در آینده» به نویسندگی سبا کوهساری رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha