پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام قاسم خانی

حوزه/ قاسم خانی گفت: فردی که در فتنه ۸۸ با حمایت از فتنه گران آتش فتنه را برافروخت و امروز به جایی رسید که جای جلاد و شهید را عوض کرده و به ولایت دهن کجی می کند. این همان دیدگاهی است که معتقد بود باید علی(ع) هم توبه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام حجت  قاسم خانی، شامگاه سه شنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه که در حسینیه این مدرسه برگزار شد، با بیان این که آن هایی که ولی الهی را کنار گذاشته اند، شیطانی عمل کرده اند، اظهار داشت: اولین موجودی که ولایت الهی را کنار گذاشت و بر اساس هوای نفس عمل کرد، شیطان بود و کسانی که از مسیر ولایت خارج شوند در خط شیطان قرار خواهند گرفت.

وی با تصریح بر این که عدم ولایت پذیری موجب سقوط شیطان شد، گفت: در صدر اسلام هم خیلی ها در اطاعت از ولی الهی رفوزه شدند اما حضرت زهرا (س) به دلیل داشتن دیدگاه نبوی و خدایی در امتحان ولایت مداری سربلند شد.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه، با اشاره به این که دیدگاه های انسان، رفتار و مسیر او را مشخص می کنند، افزود: رفتارها و اعمال انسان بر اساس دیدگاه های اوست و فردی که در فتنه ۸۸ با حمایت از فتنه گران آتش فتنه را برافروخت و امروز به جایی رسید که جای جلاد و شهید را عوض کرده و فردی را که به نظام استکباری لبیک گفته و به انقلاب خیانت کرده و دستش به خون سردار سلیمانی آلوده بود، شهید خطاب می کند و به رهبر مستضعفان عالم که چشم امید همه آزادگان جهان است دهن کجی می کند و این همان دیدگاهی است که معتقد بود باید علی هم توبه کند.

وی با بیان این که اگر انسان ها در طول تاریخ از ولی الهی اطاعت و حمایت می کردند تاریخ نجات پیدا می کرد، ادامه داد: حرّ در دقیقه نود به امام حسین (ع) ملحق شد و برخی ها معتقدند که اگر امثال حرّها در زمان خود به امام ملحق شده بودند تاریخ تغییر می کرد و در انقلاب اسلامی هم اگر عده ای از اول انقلاب فرامین امامین انقلاب را اطاعت می کردند امروز نتایج متفاوت تری را شاهد بودیم.

حجت الاسلام قاسم خانی، مشکلات امروز کشور را نتیجه انتخاب ها و عملکردها دانست و بیان داشت:  نباید کمبودها و کاستی ها را به گردن انقلاب بیاندازیم. در طول تاریخ هر کجا مردم از فرمان ولی الهی اطاعت کردند به نتیجه رسیدند و هر کجا از این امر امتناع کردند بشر را به پرتگاه کشاندند.

وی با بیان این که در زمان ظهور مردم با ولایت مداری و ولایت پذیری امام زمان (عج) را یاری کرده و مشکلات را حل خواهند کرد، اضافه کرد: سفارش رسول خدا به ما این است که با چشم اهل بیت(ع) به عالم بنگرید، و همه در دنیا در حال تجارت هستند و باید انسان با خدا معامله کرده و در انتخاب خود ولی الهی را رها نکند و به دشمنان اسلام پناه نبرد و تارکین نور به ظلمت خواهند افتاد و کسانی که از بیعت با دست علی (ع) خودداری کردند با بوسیدن پای حجاج بن یوسف بعیت کردند.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه گفت: موعظه و نصیحت لازمه رشد انسانی است و اگر انسان چهل روز نصیحت نشنود، به گناهان جرأت پیدا می کند، باید با مناجات و شب زنده داری روحیه معنوی را در وجودمان تقویت کنیم و بزرگترین بلا این است که حلاوت مناجات را خداوند از انسان بگیرد و امام معصوم به ما یاد می دهد که از لذتی که در آن خدا نباشد توبه کنید.

وی در پایان تصریح کرد: مردم نور چشم روحانیت هستند اما علما باید ضمن روشنگری به مردم، سبک زندگی خود را بر اساس دین و اهل بیت(ع) تنظیم کنند، چرا که رفتار عالم برای دیگران الگو و سرمشق است.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha